اردن خواستار توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ضیف الفایز» سخنگوی وزارت خارجه اردن موافقت تل‌آویو با ساخت ۵۴۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در جبل ابوغنیم واقع در قدس اشغالی را محکوم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
الفایز تأکید کرد که این شهرک‌سازی‌ها مردود و محکوم است چرا که نقض قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل از جمله قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت است.
,
 
,
طبق گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، الفایز تأکید کرد که سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین غیرقانونی و اقدامی یکجانبه و نقض قوانین بین‌المللی است که به تضعیف ارکان صلح و تلاش‌های مربوط به حل‌وفصل درگیری، تحقق صلح فراگیر و عادلانه و نابودی فرصت‌های دستیابی به راه‌حل دو دولت بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی منجر می‌شود.
,
 
,
دو روز پیش دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) در گزارشی اعلام کرد که مسئولان رژیم صهیونیستی در تحمیل واقعیت‌ها بر اراضی فلسطینی و اجرای گسترده پروژه‌های نژادپرستانه و توسعه شهرک‌سازی، از زمان سبقت گرفته‌اند.
,
 
,
در این گزارش به طرح صهیونیستی ساخت بیش از ۵۰۰ واحد صهیونیست‌نشین در شهرک «هار حوماه» واقع در اراضی جبل ابوغنیم در قدس شرقی اشاره شده بود.
,
 
,
اخیرا نیز جنبش اسرائیلی «صلح اکنون» در گزارشی اعلام کرد که شهرک‌سازی در طول چهار سال گذشته در دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» دو برابر افزایش یافت.
,
 
,
در این گزارش آمده بود که در چهار سال گذشته (۲۰۱۷-۲۰۲۰) با ساخت ۲۶۳۳۱ واحد صهیونیست‌نشین موافقت شد حال آنکه طی سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۶ با ساخت ۱۰۳۳۱ واحد موافقت شده بود.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: فارس
]
سخنگوی وزارت خارجه اردن با محکوم کردن موافقت تل‌آویو با ساخت ۵۴۰ واحد صهیونیست‌نشین در قدس اشغالی، خواستار اعمال فشار بین‌المللی برای توقف شهرک‌سازی‌ شد.