روایتی از فعالیت ضد رژیم طاغوت تا پشتیبانی مناطق جنگی در دفاع مقدس
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ زیبا شعبانی از بانوان پیشکسوت بسیجی بهاری است که سابقه سالها خدمت در لباس بسیج را داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با تبریک هفته بسیج به بسیجیان غیور از شروع فعالیت خود در عرصه های فرهنگی و خدمت رسانی گفت و اظهار داشت: در مقطع راهنمایی با اینکه از نظر درسی و انضباط در مدرسه الگو بودم، مدرسه را همچون سنگری یافتم تا فعالیت های فرهنگی و ضد رژیمی را در آن با کمک دوستان گسترش دهیم، برگزاری دعای توسل و نماز جماعت مدرسه و همکاری با انجمن اتحادیه دانش آموزان از جمله این فعالیت ها بود.

,

وی از اولین جرقه های فعالیت جهادی که در ذهنش شکل گرفته بود و از خاطرات خود در مورد فروش نشریه های سپاه امید، سپاه انقلاب و مکتب انقلاب که توسط سپاه چاپ میشد به ما گفت: با فروش نشریه ها، هزینه های جمع شده را برای کمک به جبهه ها می‌فرستادند و اینکه بعد از مدرسه به عشق نظام و انقلاب و امام در کانون بسیج خواهران محلات به عنوان نیروی افتخاری در قسمت های فرهنگی و تبلیغات فعالیت میکردم و خانواده نیز همسو با عقایدم مرا حمایت میکرد طوری که بیشترین وقت خود را صرف کارهای فرهنگی میکردم و کمتر در جمع خانواده بودم و زمان برای فعالیت ها کم می آمد و ساعت برای ما مفهومی نداشت که الان شب است یا دیر وقت ما در هر زمانی آماده خدمت رسانی بودیم.

,

وی افزود: با اینکه در آزمون ورودی معلمی قبول شده بودم علاقه زیادی به فعالیت های بسیج داشتم و بدون چشمداشت مالی به فعالیت جهادی خود در بسیج ادامه دادم و پس از مدت ها فعالیت جهادی، در بسیج استخدام شدم و در زمان جنگ هشت ساله دفاع مقدس کمک و پشتیبانی برای مناطق جنگی از مهمترین فعالیت های خواهران بود که با اعلام آمادگی خواهران پخت نان، شستن لباس ها و پتوهای رزمندگان، بسته بندی مواد غذایی، بافت شال و کلاه و ژاکت و نوشتن نامه ها و متن هایی که به رزمندگان روحیه میداد، با افتخار نقش آفرینی می کردم.

,

وی ادامه داد: در مراسم تشییع جنازه شهدا ودلجویی و روحیه دادن به خانواده شهدا حضور داشتم و برای جمع آوری خاطرات زمان جنگ و دیدار با خانواده شهدا در بنیاد شهدا نیز فعالیت میکردم.

,

شعبانی همچنین از خاطراتش در بزرگداشت شهدا گفت: آن زمان با هزینه شخصی قند و چای و خرما تهیه میکردیم و برای شهدای هر محله با حضور خانواده های شهدا مراسم یادواره برگزار میکردیم.

,

این بانوی پیشکسوت بسیجی سالها پس از پیروزی انقلاب اسلامی سنگر جهاد را رها نکرد و با تشکیل جلسات و حلقه های صالحین برنامه های فرهنگی خود را با حمایت خانواده ادامه داد و با توجه به اعتمادی که مردم و خواهران بسیجی به وی داشتند کمک های آنها را برای رساندن به دست نیازمندان جمع آوری می کرد تا در راه خیر و تهیه بسته های معیشتی هزینه کند.

,

انتهای پیام/

]
زیبا شعبانی از پیشکسوتان بسیج جامعه زنان شهرستان بهار است؛ به بهانه هفته بسیج به سراغ این بانوی فعال بسیجی رفتیم و پای صحبت وی نشستیم.