وضعیت 111 دانش آموز بازمانده از تحصیل به زودی مشخص می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عصمت بدخشان، معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: برنامه انسداد بی سوادی دوره ابتدایی شامل شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان لازم التعلیم 6 تا  12 سال و جذب کودکان بازمانده 6 سال تمام ابتدایی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: آمار دانش اموزان بازمانده از تحصیل رده سنی 6 تا 12 سال هر ساله در پایان سال تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش به استان ها اعلام می شود، که آخرین آماری که امسال از این دانش آموزان به خراسان شمالی رسیده است تعداد یک هزار و 157 دانش آموز  است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون براساس بررسی ها و پیگیری های صورت گرفته، 275 نفر از این دانش آموزان شناسایی و جذب کلاس های درس شده اند، گفت: همچنین 319 نفر از لیست دانش آموزان بازمانده از تحصیل در لیست دانش آموزان استثنایی قرار گرفتند و باتوجه به اینکه 158 نفر از این ها تربیت پذیر هستند، به مدرسه استثنایی و مابقی به بهزیستی معرفی شده اند، زیرا این گروه شرایط تحصیل در مدارس عادی را نداشته اند.

,

بدخشان خاطرنشان کرد: علاوه بر این 161 نفر به دلیل مهاجرت، 15 نفر خروج از کشور، 9 نفر ازدواج،  46 نفر به دلیل فقر مالی، سه کودک بیمار و چهار کودک بدسرپرست از لیست دانش آموزان استان خارج شده اند.

,

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که کودکان حیات دارند، حق آموزش دارند، گفت: آمار سه کودک به دلیل درگیری با بیماری صعب العلاج و تعداد 134 دانش اموزان به دلیل فوت در لیست ثبت نامی های امسال وارد نشده است.

,

این مقام مسئول یادآور شد: باتوجه به اینکه بسیاری از این دانش آموزان فوت شده مربوط به مناطق روستایی و محروم گزارش شده و تعدادی از خانواده ها برای برخورداری از یارانه فرزندشان فوت آن را تایید نمی کنند، تاکنون فوت 9 نفر از این آمار نهایی شده است.

,

بدخشان اضافه کرد: برای بررسی وضعیت دقیق آمار فوتی ها طی هماهنگی های صورت گرفته با مدیرکل امور روستایی استانداری و بخشداران مقرر شد که به زودی لیست دقیق فوتی ها مشخص شود تا از لیست دانش آموزان استان خارج شوند.

,

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی عنوان کرد: در حال حاضر از آماری که وزارت آموزش و پرورش در اردیبهشت ماه سال جاری از کودکان 6 تا 12 ساله برای استان ارسال کرده بود 111 نفر شناسایی نشده اند و همچنان بررسی ها ادامه دارد.

,

وی یاداور شد: در مرحله نخست آدرس این خانواده ها از ثبت و احوال استان دریافت شده است اما طی مراجعه اطلاعاتی از دانش آموز به دست نیامده است، براین اساس مجددا با هماهنگی با ثبت و احوال استان، آدرس یکی از خویشاوندان آنها در اختیار آموزش و پرورش قرار داده می شود، همچنین از طریق دهیاران و بخشداران مابقی پیگیری ها صورت می گیرد.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در سال ۹۹_۹۸ به عدد ۹۸.۸۶ رسیده که نسبت به سال قبل که عدد ۹۸.۵ بوده رشد داشته است.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
عصمت بدخشان با اشاره به اینکه از آمار یک هزار و 157 نفری دانش آموزان بازمانده از تحصیل دریافتی از وزارت آموزش و پرورش، 111 نفر شناسایی نشده اند، گفت: پیگیری ها برای تعیین تکلیف این دانش آموزان ادامه دارد.