گسترش همکاری هلال احمر و هوانیروز برای خدمت به مردم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سازمان امداد ونجات، مهدی ولی‌پور در این دیدار گفت: یکی از افتخارات ما این بوده که در حوادث مختلف عزیزان‌ ما در ستاد کل نیروهای مسلح به‌ویژه هوانیروز ، در کنار امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر بوده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: یکی از اهداف این دیدار، قدردانی و تشکر از زحمات عزیزان هوانیروز است که همواره در راستای عملیات‌های امدادونجات، دوشادوش امدادگران در خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان از جمله در حوادثی مثل زلزله‌ی تاسف‌بار کرمانشاه و سیل سال گذشته در ۲۵ استان کشور همکاری داشته‌اند.
,
 
,
ولی‌پور توضیح داد: اگر خدمات هوانیروز نبود، شاید نمی‌توانستیم خدمت مورد انتظاری که باید به آسیب‌دیدگان ارائه می‌شد را به‌تنهایی ارائه دهیم.
,
 
,
رئیس سازمان امدادونجات اضافه کرد: امیدواریم در قالب تفاهم‌نامه‌ی مشترک با هوانیروز بتوانیم ضمن حفظ تعامل موجود، سطح همکاری‌ها را افزایش دهیم تا در نهایت در حوادث بهتر از همیشه به مردم یاری برسانیم.
,
 
,
ولی‌پور گفت: انشاءالله حادثه‌ای رخ ندهد. اما اگر در موقعیت پاسخ‌دهی قرار گرفتیم، قطعا با همکاری هوانیروز خدمات سریع و موثری ارائه خواهیم داد.
,
 
,
امیر سرتیپ دوم خلیان یوسف قربانی، فرمانده‌ هوانیروز ارتش نیز در این دیدار گفت: تعامل بسیار خوبی بین هوانیروز و هلال‌احمر وجود داشته است. درحال‌حاضر هم با حضور آقای دکتر همتی و رئیس سازمان امدادونجات این روابط بهتر شده و رو به گسترش است.
,
 
,
امیر سرتیپ دوم خلبان قربانی ادامه داد: هوانیروز و مرکز امداد هوایی هلال‌احمر دو یگان هلی‌کوپتری محسوب می‌شوند و بهتر در کنار یک‌دیگر قرار می‌گیرند.
,
 
,
وی اظهارداشت: هرکجا که اتفاق ناگواری برای مردم عزیز کشورمان رخ دهد و نیاز به حضور هوانیروز باشد، بلافاصله در صحنه حاضر خواهیم شد و در کنار هلال‌احمر ماموریت‌های سخت را انجام می‌دهیم.
,
 
,
فرمانده‌ هواپیمای نیروی زمینی ارتش گفت: هوانیروز و هلال‌احمر مثل دو برادر فعالیت و همکاری می‌کنند. تعامل آن‌ها در حوادثی مثل زلزله‌ی کرمانشاه، سیل گلستان و آتش‌سوزی‌های مختلف ثابت شده است. به‌این‌ترتیب تعداد زیادی از هم‌وطنان‌مان که راه دسترسی زمینی به آن‌ها وجود نداشته با هلی‌کوپتر نجات پیدا کرده‌اند.
,
 
,
امیر سرتیپ دوم خلبان قربانی یادآور شد: هنگام وقوع حوادث و سوانح وقتی صدای بالگرد به‌گوش مردم آسیب‌دیده می‌رسد، قوت‌ قلبی برایشان است. در زلزله‌ کرمانشاه کار بسیار بزرگ و بی‌سابقه‌ای در تاریخ انجام شد و در نصف روز نزدیک ‌به ۷۰۰ سورتی پرواز انجام شد و مردم به‌خاطر وجود بالگردها و همکاری هوانیروز و هلال‌احمر کم‌ترین آسیب را دیدند.
,
انتهای پیام/ 
]
رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر در دیدار با فرمانده‌ هواپیمای نیروی زمینی ارتش(هوانیروز) بر افزایش همکاری‌های مشترک برای خدمت‌رسانی موثر به مردم در زمان وقوع حوادث و سوانح احتمالی تاکید کرد.