چندین سال مذاکره نه‌تنها تحریم‌ها را رفع نکرد بلکه تحریم‌های جدید هم اضافه شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، کامران غضنفری نویسنده و محقق سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به بیانات دیروز رهبر معظم انقلاب، گفت: بیانات رهبر معظم تأکید چندباره‌ای بود بر این موضوع که دل بستن به خارج از کشور و نگاه به غرب و آمریکا داشتن، همچنان که طی هفت سال گذشته نتیجه نداده است از این به بعد هم نتیجه نخواهد نداد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها به مسئولین دولت تأکید کرده‌اند که چشم‌تان به دست دشمن نباشد چرا که آن‌ها هیچ چیزی به شما نخواهند داد و اینکه اگر ما فکر کنیم راه‌حل مشکلات اقتصادی کشورمان در دستان دولت آمریکا است و آن‌ها اگر به ما لبخند بزنند همه مشکلات حل می‌شود این سراب و خیالی بیش نیست.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار داشت: متأسفانه روحانی و ظریف و اطرافیانشان از همان سال 92، این خیال خام را در سر داشتند که اگر برویم با شیطان بزرگ مذاکره کنیم و لبخند بزنیم و با آن‌ها خوش وبش کنیم همه چیز حل خواهد شد؛ سال‌ها رفتند و این کار را کردند اما چند سال مذاکره نه تنها هیچ تحریمی را لغو نکرد بلکه تحریم‌های جدیدی را هم به تحریم‌های قبلی اضافه کرد.

,

 

,

مسیر تجربه شده مذاکزه جز ضرر و زیان چیزی نصیب مردم نمی‌کند

, مسیر تجربه شده مذاکزه جز ضرر و زیان چیزی نصیب مردم نمی‌کند, مسیر تجربه شده مذاکزه جز ضرر و زیان چیزی نصیب مردم نمی‌کند,

غضنفری خاطرنشان کرد: متأسفانه آقایان از آنچه اتفاق افتاد، عبرت نگرفتند و طی این سال‌ها هم نشان دادند بنای بر عبرت گرفتن ندارند یعنی اینطور نیست که این‌ها بر اثر نادانی و ناآگاهی دچار چنین خطاهایی بشوند، چرا که بارها این راه را تجربه کرده‌اند و شکست خورده‌اند و باز هم درس عبرت نگرفته‌اند که این نشان می‌دهد این‌ها اساسا بنای بر درس گرفتن و عبرت گرفتن ندارند.

,

وی ادامه داد: در شرایطی که کاملا واضح و روشن است که مسیری که قبلا تجربه شده، جز ضرر و زیان چیزی نصیب مردم ایران نخواهد کرد اما با علم به این واقعیت، باز هم بر ادامه این مسیر نادرست اصرار دارند.

,

کارشناس سیاسی عنوان کرد: طبق بیانات رهبر انقلاب، دولت دوازدهم به شرطی عاقبت خوبی خواهد داشت که دل در گروه وعده‌های دشمن نبندد و چشمش به گشایش از ناحیه آمریکا نباشد و به طور جدی برای مردم کار و تلاش کند اما متأسفانه آنچه تا کنون از دولت دیده‌ایم خلاف این بوده است.

,

غضنفری تأکید کرد: آنچه که مردم دارند در صحنه عمل می‌بینند این است که در این دولت روز به روز سفره آن‌ها کوچک‌تر و معیشت‌شان سخت‌تر می‌شود و ظاهرا دولت به فکر تنها چیزی که نیست وضعیت معیشتی مردم است.

,

وی اضافه کرد: به عنوان مثال می‌بینیم ده‌ها هزار تن کالا در بندر دپو است اما ترخیص نمی‌شود در صورتی که کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، دامداری‌ها و کشاورزان  منتظر این اقلامی هستند که وارد شده اما این اقلام ماه‌ها در گمرک می‌ماند و با کارشنکی‌های عمدی آن‌ها را ترخیص نمی‌کنند که این نشان می‌دهد که کسانی عمدا می‌خواهند فشارها را روی مردم زیاد کنند و عمدا دنبال عصبانی کردن مردم و دلسرد کردن آن‌ها نسبت به انقلاب  هستند.

,

انتهای پیام/

]
کامران غضنفری گفت: چند سال مذاکره نه تنها هیچ تحریمی را لغو نکرد بلکه تحریم‌های جدیدی را هم به تحریم‌های قبلی اضافه کرد.