انجام بیش از ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ مهدی یحیایی  معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت نقش موثر برچسب قیمت و صدور فاکتور در افزایش شفافیت بازار عرضه کالا و خدمات و بمنظور جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان این تعداد بازرسی انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی تصریح کرد: در این بازرسی ها که در سطح واحدهای صنفی استان و با پوشش کلیه کالا و خدمات و در قالب طرح نظارتی ویژه درج قیمت کالا صورت گرفته است ۷۱ فقره تخلف عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ثبت که جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

,

 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه درج قیمت کالا از سوی واحدهای صنفی مهمترین عامل در جهت شفافیت در فروش و رعایت حقوق مصرف کنندگان می باشد ، افزود: نصب برچسب قیمت بر روی اجناس ضروری و الزامی می باشد و در صورت عدم رعایت از سوی اصناف ، با متخلفات برخورد خواهد شد.

,

 مهدی یحیایی یادآور شد: براساس فصل هشتم قانون نظام صنفی و قانون تعزیرات حکومتی عدم درج قیمت کالا و خدمات بعنوان تخلف صنفی محسوب می شود و هم استانی های عزیز می توانند درصورت مشاهده تخلفات صنفی موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان منعکس تا توسط بازرسان و کارشناسان سازمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
مهدی یحیایی بابیان اینکه دومین مرحله از طرح نظارتی درج قیمت کالا در استان اجرا شده است؛ گفت: بیش از ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در این طرح انجام شده است.