از مسدود شدن راه ارتباطی ۱۶۰ روستا تا رهاسازی ۱۶۸ خودروی گرفتار در برف
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، بارش برف و باران در شهرها و روستاهای مختلف استان موجب آماده‌باش گروه های امدادی شده و در برخی شهرها، بارش برف موجب بسته شدن برخی مسیرها شده که این اتفاقات به همت گروه های امدادی رفع شده و یا در حال رفع است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,
 
,

۱۶۸ خودروی گرفتار برف جاده‌های کردستان رهاسازی شدند

, ۱۶۸ خودروی گرفتار برف جاده‌های کردستان رهاسازی شدند,
 
,
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: با کمک امدادگران مستقر در پایگاه‌های امداد و نجات این جمعیت، ۱۶۸ خودروی گرفتار در برف محورهای مواصلاتی استان شب گذشته رهاسازی شدند.
,
 
,
 پیام جلالی روز جمعه با بیان اینکه هشت خودروی کمک دار و آمبولانس این جمعیت شب گذشته امدادرسانی کردند، افزود: ۱۶۸ دستگاه خودرو سبک، سنگین و اتوبوس که گرفتار برف و کولاک بودند، رها شدند.
,
 
,
, ,
 
,
وی از امدادرسانی به ۷۲۲ نفر در شامگاه گذشته نیز خبر داد و اضافه کرد: ۶ نفر گرفتار در برف نیز در پایگاه های امداد و نجات جاده‌ای استان اسکان داده شدند ضمن اینکه توزیع بیسکویت، آب معدنی، خرما و پتو نیز از جمله اقدامات این جمعیت در خدمت رسانی به در راه‌ماندگان بود.
,
 
,
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به عملیات امدادرسانی در حوادث جوی طی شب گذشته، اظهار داشت: تمام محورهای مواصلاتی شهرستان سقز تحت تاثیر بارش برف قرار گرفته و کار امدادرسانی در این مسیرها همچنان ادامه دارد.
,
 
,
جلالی تاکید کرد: مردم در صورت بروز هرگونه حادثه ای می توانند با شماره ملی ۱۱۲ تماس گرفته و در کمترین زمان ممکن از خدمات جمعیت هلال احمر بهره مند شوند.
,
 
,
, ,
 
,

برف راه ارتباطی ۱۶۰ روستای کردستان را مسدود کرد

, برف راه ارتباطی ۱۶۰ روستای کردستان را مسدود کرد,
 
,
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بارش سنگین برف و کولاک ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف این استان راه ارتباطی ۱۶۰ روستا را مسدود کرده است.
,
 
,
محمدراشد مدرس‌گرجی اظهار داشت: راه این تعداد روستا در سه شهرستان‌ بدلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید امروز بسته و موجب قطعی ارتباط آنها شده است.
,
 
,
وی اضافه کرد: بیشترین راه‌های روستایی مسدود شده در شهرستان سقز با ۱۲۰ آبادی و بعد در دیواندره و بانه هر کدام حدود ۲۰ روستا است.
,
 
,
مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: شامگاه گذشته و بامداد امروز به علت بارش سنگین برف در محور سقز - دیواندره عمده تمرکز راهداران استان به در این نقطه متمرکز بود.
,
 
,
مدرس گرجی یادآور شد: صبح امروز نیروهای کمکی از سنندج، دیواندره و بانه به این محل برای برف‌روبی مسیر اعزام شدند.
,
 
,
, ,
 
,
وی تاکید کرد: راهداران در شبانه روز گذشته علیرغم شدت بارش برف و کولاک مانع از انسداد مسیر سقز - دیواندره و بالعکس شدند.
,
 
,
مدرس گرجی گفت: امروز با حضور نیروهای کمکی، بخشی از راهداران سقز به راه‌های روستایی اعزام شده و هم اکنون با همکاری پیمانکاران بخش خصوصی این اداره کل در حال بازگشایی مسیرهای مسدود شده روستایی هستند.
,
 
,
وی اظهار داشت: به علت تداوم بارش برف تردد وسایل نقلیه در برخی محورهای ارتباطی این استان شامل دیواندره - سقز، سقز - بانه، سقز - مریوان، سقز - بوکان، سروآباد - هورامان - پاوه فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.
,
 
,
مدرس گرجی اضافه کرد: همچنین در محورهای منتهی به شهرستان‌های بیجار و مریوان، سنندج - دیواندره، سنندج - همدان و سنندج به کامیاران نیز بارش برف پراکنده گزارش شده و رانندگان  باید در این مسیرها با احتیاط رانندگی کنند.
,
 
,
به علت تداوم بارش برف، شب گذشته تردد تریلرهای کشنده از سوی پلیس راه در محور سقز - دیواندره و سقز - بانه ممنوع اعلام شد که این محدودیت همچنان ادامه دارد.
,
 
,
, ,
 
,

تردد در محورهای کوهستانی کردستان با زنجیر چرخ امکانپذیر است

, تردد در محورهای کوهستانی کردستان با زنجیر چرخ امکانپذیر است,
 
,
مدیر مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: به علت تداوم بارش برف تردد وسایل نقلیه در برخی محورهای ارتباطی این استان از جمله گردنه‌های برفگیر و مناطق کوهستانی تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
,
 
,
دانش زندی اظهار داشت: محورهایی که به علت تداوم بارش برف از عصر دیروز تاکنون با اختلال تردد مواجه اند شامل دیواندره - سقز، سقز - بانه، سقز - مریوان، سقز - بوکان، سروآباد - هورامان - پاوه است.
,
 
,
وی اضافه کرد: همچنین در محورهای منتهی به شهرستان‌های بیجار و مریوان، سنندج - دیواندره، سنندج - همدان و سنندج به کامیاران نیز بارش برف پراکنده داریم.
,
 
,
زندی یادآور شد: به علت تداوم بارش برف، شب گذشته تردد تریلرهای کشنده از سوی پلیس راه در محور سقز - دیواندره و سقز - بانه ممنوع اعلام شد که این محدودیت همچنان ادامه دارد.
,
 
,
, ,
 
,
وی افزود: شب گذشته در راه‌های اصلی ۱۲۴ راهدار با ۶۸ دستگاه ماشین، چهار هزار ۸۵۶ کیلومتر باند برف روبی و در راه‌های روستایی نیز هفت راهدار با استفاده از ۶ دستگاه خودرو، ۲۲۰ کیلومتر برف روبی انجام دادند.
,
 
,
رییس مرکز مدیریت راه های راهداری، جمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه شب گذشته بیش از ۲۰۰ خودرو توسط راهداران از برف رهایی یافتند و ۴۰ نفر نیز در راهدار خانه‌ها اسکان یافتند، گفت: سامانه ۲۴ ساعته ۱۴۱ برای اعلام وضعیت راه‌های ارتباطی در خدمت مردم است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
همزمان با ورود سامانه بارشی به کشور، استان کردستان هم بارش برف و باران را تجربه کرد و در آخرین ماه از پاییز چهره زمستانی به خود گرفت.