چشم جهان به تصمیم اوپک است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛عبدالمجید عطار، روز  دوشنبه در مراسم افتتاح یکصد و هشتادمین نشست اوپک ادامه داد: سال ۲۰۲۰ سالی پر از چالش بخاطر ویروس کرونا بود و از همین رو  اقتصاد جهان در رکورد شدیدی به سر می‌برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه شرایط به همین شکل در سال ۲۰۲۱ ادامه دارد، افزود: اما انتهای مسیر روشن خواهد بود و اقتصاد جهانی حدود ۴.۴ درصد در این سال رشد پیدا خواهد کرد.
,
 
,
وزیر نفت الجزایر تاکید کرد: اوپک همچنان با حمایت متحدانش از بازار حمایت می‌کند؛ این در حالی است که کسی پیش‌بینی نمی‌کرد این همکاری چهار سال طول بکشد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه امروز بحث‌های مهمی داریم و همه توجه جهان به اوپک است که چه تصمیمی می‌گیرد، ادامه داد: اوپک در طول ۶۰ سال فعالیت خود فراز و فرود زیادی را پشت سر گذاشته است.
,
 
,
گفتنی است صد و هشتادمین نشست اوپک در حالی برگزار می شود که اختلاف بین اعضا رسیدن به توافقی برای تمدید کاهش تولید ۷.۷ میلیون بشکه‌ای نفت برای ۳ ماه اول سال اینده میلادی را سخت‌تر کرده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
رئیس دوره‌ای اوپک با بیان اینکه چشم جهان به تصمیم امروز اوپک است، گفت: پیش‌بینی شده تقاضا در سال آینده همچنان روند نزولی داشته باشد و این رقم ۹ میلیون بشکه اعلام شده است.