رویکرد جدی دولت حمایت از توسعه صادرات محصولات کشاورزی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید صبح امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
اسحاق جهانگیری در این جلسه از توسعه صادرات به عنوان موتور محرک بخش تولید یاد کرد و گفت: توسعه صادرات از مهمترین عوامل تحقق جهش تولید است چراکه وقتی بازار صادراتی برای یک محصول وجود داشته باشد، انگیزه سرمایه گذاری و تولید برای آن محصول ایجاد می‌شود.
,
 
,
معان اول رئیس جمهور افزود: در حال حاضر برخی محصولات تولیدی کشور از بازار محدودی برای عرضه برخوردار هستند که اگر بسترهای لازم برای صادرات این محصولات و اتصال به بازارهای بزرگ‌تر فراهم شود، شاهد رقابت و به تبع آن افزایش تولید، بهبود قیمت و ارتقاء کیفیت این دست محصولات خواهیم بود.
,
 
,
وی با بیان اینکه توسعه صادرات می‌تواند جهشی مثبت در تولید رشته‌های صنعتی و کشاورزی ایجاد کند، اظهار داشت: البته لازم است با تدوین قوانین و مقررات روشن و شفاف در حوزه صادرات، این اطمینان به صادرکنندگان داده شود که با تصمیمات لحظه‌ای و اعمال محدودیت‌های ناگهانی، خللی در برنامه‌ریزی‌های تولیدی و صادراتی آنها ایجاد نمی‌شود.
,
 
,
جهانگیری با تاکید بر لزوم حمایت از صادرکنندگان از سوی بانک مرکزی و دیگر دستگاه‌های مرتبط، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید برنامه‌ای دقیق برای حمایت از صادرکنندگان بازارهای هدف داشته باشد تا امکان رقابت صادرکنندگان ایرانی با صادرکنندگان سایر کشورها در جذب بازارهای هدف فراهم شود.
,
 
,
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رویکرد جدی دولت حمایت از توسعه صادرات محصولات کشاورزی است، افزود: باید سیاست گذاری و برنامه‌ریزی دقیقی برای صادرات محصولات کشاورزی توسط دستگاه‌های ذیربط تدوین تا ضمن تامین بازار داخلی، سازوکار مشخصی برای نحوه تولید و صادرات محصولات کشاورزی فراهم شود.
,
 
,
وی خواستار شناسایی و رفع مسائل و تنگناهای اصلی صادرات محصولات کشاورزی شد و گفت: باید برنامه‌ای جدی و دقیق برای حمایت از صادرات محصولات کشاورزی و نیز تکمیل زیرساخت‌های صادرات این محصولات داشته باشیم به گونه‌ای که آثار مثبت آن در کوتاه مدت قابل مشاهده باشد.
,
 
,
در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان عضو کارگروه از مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه نیز حضور داشتند، برخی احکام و پیشنهادات وزارت جهاد کشاورزی برای جهش تولید مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های ذیربط دستورالعمل و برنامه‌ای دقیق برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی، نحوه حمایت بانک مرکزی از صادر کنندگان و راهکارهای تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی تدوین و در جلسات آتی کارگروه مطرح کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
منبع: مهر
,
 
,
 
]
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه رویکرد جدی دولت حمایت از توسعه صادرات محصولات کشاورزی است، گفت: بانک مرکزی باید برنامه ای دقیق برای حمایت از صادرکنندگان بازارهای هدف داشته باشد.