شکار پرندگان در استان زنجان ممنوع است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین آبسالان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در حال حاضر شکار پرندگان در استان زنجان ممنوع شده است اظهار کرد: هیچ مجوزی در خصوص شکار پرندگان به دلیل شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان صادر نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: مناطق مختلف از جمله آبگیرها و حاشیه رودخانه‌های زنجان به صورت کامل رصد می‌شود و تا در صورت مشاهده تلفات پرندگان، نسبت به معدوم سازی آن اقدام شود.

,

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با تاکید براینکه با افرادی که بخواهند بدون مجوز شکار کنند برخورد خواهد شد افزود: در چند روز گذشته نیز چند نفر به دلیل شکار غیرمجاز دستگیر شدند.

,

وی با تاکید براینکه بیماری آنفولانزا در برخی از پرندگان هیچ علائمی ندارد عنوان کرد: مردم در صورت مشاهده مرگ مشکوک پرندگان به محیط زیست و دامپزشکی اطلاع دهند و از تماس فیزیکی با پرنده تلف شده جدا خودداری کنند.

,

آبسالان با اشاره به اینکه از مردم استان زنجان به جد درخواست می‌کنیم بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرند عنوان کرد: تا به امروز هیچ مواردی از آنفولانزای پرندگان در استان مشاهده نشده است.

,

وی در مورد نظارت بر خرید فروش پرندگان در استان زنجان خاطر نشان کرد: نظارت بر خرید فروش پرندگان در داخل شهر برعهده شهرداری بوده و هرگونه خرید فروش پرندگان وحشی در استان ممنوع است که در صورت مشاهده به جد با عاملان آن برخورد می‌شود.

,

مدیرکل محیط زیست استان زنجان عنوان کرد: احتمال شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان زنجان وجود دارد و در حال حاضر برخی از استانهای همجوار با این بیماری درگیر هستند.

,

انتهای پیام/

]
آبسالان مدیرکل محیط زیست استان زنجان با تایید شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در برخی از استانهای همجوار گفت: به خاطر این بیماری شکار پرندگان کاملا ممنوع شد.