روشندل همدانی که در وادی حفظ قرآن سنگ تمام گذاشت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ سوم دسامبر مطابق با ۱۳ آذر از سوی سازمان ملل متحد به روز جهانی معلولان موسوم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

این نامگذاری بهبود و ارتقای جایگاه افراد معلول در جامعه بشری و اصلاح نگرش و باور عمومی را نوید می دهد و حکایت از آن دارد که پندارنادرستی که این قشر بزرگ و فعال جامعه را به دیده حقارت می نگرد در جهان در حال رنگ باختن است.

,

دراین جامعه فعال و پویا با افرادی برخورد می کنیم که انسان به همت و تلاش آنها غبطه می خورد شگفتی هایی را به وجود می آورند که بیش از هر چیز به یک معجزه می ماند.

,

سمیه الیاسی یکی از بانوان روشندل همدانی است که به سختی و تواضع فراوان مصاحبه کردند .

,

او که حالا یکی از حافظان قرآن است به خبرنگار ما گفت: مادرزادی نابینای مطلق هستم و از بچگی این مشکل را داشتم و در مدارس استثنایی تحصیل کردم اما حالا مانند همه مردم عادی زندگی می کنم و تمام کارهایم را خودم امجام می دهم.

,

وی افزود: قبل از کرونا به جامعه القرآن می رفتم و حالا کلاس ها را به صورت مجازی ادامه می دهم و در ارتباط هستم.

,

الیاسی گفت: خوشبختانه با استفاده از قرآن های بریل توانستم در طول ۴ سال حافظ کل قرآن باشم و قرآن های بریل که با ترجمه و بدون ترجمه موجود است کمک زیادی در حفظ کردند.

,

بانوی همدانی ادامه داد: نرم افزارهای مختلف در گوشی نصب دارم که هر زمان می خواستم می توانستم به صوت قسمت های مختلف قرآن دسترسی داشته باشم.

,

الیاسی با بیان اینکه حفظ به همت و تلاش زیادی نیاز دارد گفت: اوایل کار می ترسیدم و مدتی رها می کردم اما بالاخره با تلاش توانستم این کار را به اتمام برسانم.وی افزود: خوشبختانه روشندلان و دوستان زیادی که دارم از عهده هر کاری بر می آیند خیلی از آنها در صنایع دستی و بافتنی مشغول هستند.

,

با آرزوی موفقیت برای همه روشندلانی که همت و اراده آنها معلولیت را به زانو در آورده است.

,

انتهای پیام/

]
سمیه الیاسی یکی از بانوان همدانی است که توانسته با قرآن های بریل تمام این کتاب آسمانی را حفظ کند و وجود خودش را از انوار الهی سیراب کند.