هدف گذاری صادرات ۲۱۸ میلیون دلاری برای استان زنجان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; ناصر فغفوری امروز در جلسه توسعه صادرات استان زنجان با بیان اینکه بیماری کرونا و بسته شدن مرزهای کشور تاثیر منفی بر روند صادرات استان زنجان گذاشته است اظهار کرد: مشکل در سراسر کشور وجود داشته و استان زنجان نیز از این موضوع مستثنی نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به توسعه صادرات در بخش ورود موقت ابراز کرد:  حل مشکل صادرات ورود موقت باعث شد یک جهشی در حوزه صادرات استان زنجان اتفاق بیفتد.

,

رئیس سازمان صمت استان زنجان با تاکید بر اینکه از طرف سازمان صمت صادرات ۲۱۸ میلیون دلاری برای استان زنجان در سال ۹۹ هدف گذاری شده است بیان کرد: در ۸ ماهه امسال ۱۴۹ میلیون دلار صادرات کالایی از استان زنجان انجام شده است.

,

وی با اشاره به اینکه درصد تحقق صادرات ۸ ماهه استان زنجان ۱۰۵ درصد است عنوان کرد : این آمارها از مبدا تولید استان در نظر گرفته شده و هر محصول تولیدی زنجان که از سایر گمرکات صادرات شده باشد در این آمار لحاظ شده است.

,

فغفوری با بیان اینکه در ۸ ماهه امسال ۹۴ درصد تحقق صادراتی را با کشور عراق و ۱۰۲ درصد نیز با ترکیه داشتیم ابراز کرد: با ۱۳ کشور قزاقستان، کویت، قطر، ترکمنستان ،ارمنستان، آذربایجان، روسیه، عمان پاکستان، افغانستان، امارات، ترکیه و عراق مراودات تجاری داریم.

,

وی خاطر نشان کرد: هدف گذاری صادراتی برای این کشورها انجام شده است و علاوه بر این ۱۳ کشور،  به دنبال توسعه مراودات تجاری با کشورهای هند و چین هستیم.

,

رئیس سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه ۱۴۵ میلیون دلار از ۲۱۸ میلیون دلار هدف‌گذاری شده تحقق یافته است بیان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده روند صادرات استان تا پایان امسال مطلوب خواهد بود.

,

وی عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال با رفع مشکل صادرات شمش روی از استان زنجان به دو برابر صادرات هدفگذاری شده برسیم.

,

احمدی مدیرکل گمرک استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به میزان صادرات استان زنجان در ۸ ماهه نخست امسال افزود: میزان صادرات استان زنجان در هشت ماهه نخست امسال۱۵۱ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۴۹۰ دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافته است و از لحاظ وزنی نیز شاهد کاهش دو درصدی صادرات کالا از استان زنجان هستیم.

,

وی عنوان کرد: میانگین هر تن صادرات استان در ۸ ماهه امسال، ۹۰ و ۹۱ هزار و ۶۹۵ دلار بوده که برای کل کشور ۲۸۶ دلار است و ارزش میانگین هر تن صادرات استان تقریباً ۵.۹۲ برابر میانگین کشوری است.

,

مدیرکل گمرک استان زنجان در ادامه به میزان واردات هشت ماهه نخست امسال اشاره و عنوان کرد: میزان واردات استان زنجان در ۸ ماهه نخست امسال ۱۸۸ میلیون ۴۸۷ هزار و ۶۸۴ دلار بوده که ۲۳ درصد کاهش یافته است و از لحاظ وزنی نیز شاهد کاهش ۱۳ درصدی هستیم.

,

وی کشورهای مبدا وارداتی استان زنجان را ۴۰ کشور عنوان کرد و افزود: مبدا وارداتی استان زنجان کشورهای ترکیه، چین، اندونزی، روسیه، آلمان، ایتالیا، پرتغال، بلژیک، فنلاند، اسپانیا و ۳۰ کشور دیگر هستند.

,

انتهای پیام/

]
فغفوری رئیس سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه امسال صادرات ۲۱۸ میلیون دلاری برای استان زنجان هدفگذاری شده است گفت: در ماه‌های اخیر روند صادرات وضعیت مطلوبی داشت.