پرونده زمین‌خواری سه هزار میلیارد تومانیِ نظرآباد زیر تیغ قوه قضائیه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از تیتریک، قوه قضاییه اعلام کرد: «هنوز یک سال از سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز نمی‌گذرد که یکی دیگر از دستورهای مهم رئیس عدلیه، اجرایی و رسیدگی به پرونده زمین خواری بزرگ سه هزار میلیارد تومانی، اختلاس، ارتشاء، کلاهبرداری و سرقت اسناد دولتی کلید خورد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,

دوازدهم دی ماه سال گذشته بود که آیت الله رئیسی به استان البرز سفر کرد و در جلسه شورای اداری این استان، اشاره به موضوع تغییر کاربری‌ها و زمین خوازی‌ها خاطرنشان کرد: جنگل، منابع طبیعی و محیط زیست جزو حقوق عامه هستند. ما نباید اجازه دهیم که حقوق عام تحت هیچ عنوانی به مخاطره بیفتد. اولین میدان‌دار این میدان مدیران و مسئولین هستند. 

,

رییس محیط زیست، رییس منابع طبیعی میدان‌دار هستند و آن‌ها در این عرصه مرزبان هستند.

,

پس از این سفر و پیرو دستورات ریاست دستگاه قضا، قرارگاه صیانت از بیت‎المال برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان البرز تشکیل شد و در ۶ ماه نخست امسال ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی رفع تصرف و آزادسازی شده که ارزش مالی آن‌ها ۶ هزار میلیارد تومان است.

,

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد البرز از بازداشت ده متهم مرتبط باپرونده زمین خواری، اختلاس، ارتشاء، پولشویی و سرقت اسناد رسمی خبر داد. 

,

روح الله احمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد با تشریح زوایای این پرونده گفت: در سال ۱۳۵۸ با رای حاکم شرع کرج و در اجرای ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها، شرکت مقدم مکلف به پرداخت سرانه خدماتی به مبلغ ۳۵ میلیون تومان شد و چون شرکت در آن زمان تمکن مالی نداشت، متعهد شد ۱۰۰ هکتار از اراضی خود را به جای پرداخت نقدی به شهرداری واگذار کند. 

,

دادستان شهرستان نظرآباد با اشاره به اینکه به دلیل اهمال و سهل انگاری مسئولان اسبق شهرداری نظرآباد، اقدام لازم برای اخذ سند رسمی این املاک انجام نگرفت، گفت: از سال ۹۵ برخی افراد سودجو در شرکت فلاحتی که از شرکت مقدم مجزا شده بود، با اشراف نسبت به موضوع و نفوذ در شهرداری و همچنین پرداخت رشوه به برخی کارکنان، مدارک واگذاری این املاک را از شهرداری به سرقت برده و سپس با استناد به مدارک مالکیت قبلی شرکت مقدم، علیه شهرداری دادخواست خلع ید می‌دهند و متعاقب آن، حکم تخلیه و تخریب برخی املاک شهرداری از جمله فرهنگسرای شهرستان را می‌گیرند.

,

احمدی با اشاره به سفر رئیس دستگاه قضایی به استان البرز و دستور مقابله قاطع با هرگونه فساد از جمله زمین خواری‌ها گفت: با بررسی برخی اسناد تخلف گسترده در برخی ادارات شهرستان از جمله شهرداری، اداره ثبت اسناد و آموزش و پرورش، به ضابطین ماموریت داده شد ابعاد پرونده را بررسی و نتیجه تحقیق از متهمان را به مرجع قضایی گزارش دهند. 

,

دادستان نظرآباد از احضار متهمان به دادسرا و شعبه بازپرسی خبر داد و افزود: متهمان پرونده در اظهارات خود به بزه‌های ارتکابی خود از جمله، اختلاس، ارتشاء، کلاهبرداری کلان، سرقت اسناد دولتی و زمین خواری اقرار کردند و به این ترتیب قرار بازداشت موقت ده متهم پرونده صادر شد.

,

احمدی در ادامه از بازداشت روسای وقت اداره‌های آموزش و پرورش و ثبت اسناد و املاک نظرآباد گفت و افزود: متهمان ردیف اول و دوم پرونده که اسناد مالکیت شهرداری را یه سرقت برده بودند با پرداخت رشوه‌های سنگین به کارکنان شهرداری، اداره ثبت و آموزش و پرورش و سند سازی، حکم تخریب چند ساختمان از جمله ساختمان بخشداری و فرهنگسرای شهرداری را هم گرفتند و حتی ساختمان فرهنگسرای این شهرستان را نیز تخریب کردند. 

,

دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد با اشاره به اینکه با آغاز رسیدگی به پرونده، برخی از اراضی و املاک از طرف چند متهم این پرونده به بیت المال بازگردانده شده گفت: با ادامه رسیدگی‌ها و صدور رای نهایی متهمان علاوه بر عودت اراضی و املاکی که تصرف کرده اند به جریمه‌های نقدی سنگین هم محکوم خواهند شد. 

,

در همین زمینه مجتبی عسگری شهردار نظرآباد هم با تشکر از اقدامات قضایی صورت گرفته در این پرونده گفت: اقدام قانونی برای اخذ سند بخشی از املاک که بعد از رسیدگی به پرونده به شهرداری برگشته انجام شده و به محض صدور رای دادگاه، برای گرفتن سند مالکیت مابقی املاک اقدام می‌شود».

,

انتهای پیام/

]
قوه قضاییه از رسیدگی به پرونده زمین‌خواری سه هزار میلیارد تومانی در شهرستان نظر آباد استان البرز خبر داد.