استنکاف بانک مرکزی از قبول بازرسی در کمیسیون اصل 90 مجلس بررسی شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در تشریح نشست امروز این کمیسیون گفت: از همتی رئیس کل بانک مرکزی دعوت به‌ عمل آمده بود تا دو موضوع تأمین ارز و ارز با منشاء خارجی و همچنین استنکاف این بانک از قبول بازرسی سازمان حسابرسی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: بخشی از پرونده عدم استنکاف بانک مرکزی نسبت به بازرسی قانونی سازمان حسابرسی که عامل مهمی برای ایجاد شفافیت مالی است، مربوط به سال‌های گذشته است و بر این اساس قرار بود تا پاسخ همتی نسبت به این پرونده شنیده و سپس کمیسیون اصل نود درباره آن تصمیم‌گیری کند که رئیس کل بانک مرکزی در این نشست حضور نیافت. خضریان تصریح کرد: علی‌رغم حضور مسئولان مربوطه و معاونان بانک مرکزی در این جلسه تصمیم کمیسیون اصل نود مجلس بر این شد که طبق ماده ۲ فصل دوم صلاحیت و حدود اختیارات این کمیسیون مبنی بر امکان ارجاع این پرونده به قوه قضاییه و همچنین گلایه شدید اعضا نسبت به معطل ماندن رسیدگی به پرونده‌هایی با این حجم، رئیس کل بانک مرکزی در نشست آینده این کمیسیون برای ارائه توضیحات حضور یابد و این موضوع به مسئولان بانک مرکزی حاضر در جلسه ابلاغ شد.

,

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: براین اساس فرصت دیگری به رئیس کل بانک مرکزی داده شد تا با حضور در جلسه این کمیسیون درباره این پرونده شفاف‌سازی لازم را انجام دهد.

,

وی با اشاره به بررسی دستور دوم این کمیسیون گفت: پیرو وصول شکایت جمع کثیری از داوطلبان شرکت در کنکور نظام قدیم آموزشی به این کمیسیون از طرز کار شورای سنجش و آموزش کشور در اعتراض به تصمیم اخیر آن شورا مبنی بر عدم برگزاری کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰، این کمیسیون ضمن بررسی ابعاد مختلف موضوع و دعوت از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، على رغم اظهارنظر مبهم مسئولین مرتبط و غیر مرتبط با موضوع که منجر به سردرگمی و بلاتکلیفی داوطلبان مشمول شده، لیکن از آنجایی که تصمیم شورای سنجش و آموزش کشور در خصوص نحوه برگزاری کنکور حسب قانون فصل‌الختام بوده و جلسات آن شورا نیز قانونی و با حضور اعضاء تشکیل گردیده است، تخلفی از سوی کمیسیون اصل نود در این خصوص احراز نگردید.

,

خضریان بیان کرد: هرچند لازم است به مسئولین مذکور در ورود غیر موجه و اعلام نظرات شخصی در مصاحبه ها که منجر به ایجاد توقع کاذب در مخاطبین گردیده است تذکر لازم داده شود.

,

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار کرد: همچنین قرار است تا فردا در صحن علنی گزارش این کمیسیون درباره طرز کار دولت در ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور قرائت شود.

,

انتهای پیام/

]
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از بررسی مسائل مربوط به حوزه ارزی بانک مرکزیدر نشست امروز این کمیسیون خبرداد و گفت: با وجود دعوت به عمل آمده رئیس بانک مرکزی حضور نیافت.