آلودگی رودخانه کرج با فاضلاب خانگی و رواناب سطحی/ دادستانی به تخلف آبفا و شهرداری ورود کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل محیط زیست استان البرز درباره جزئیات آلودگی رودخانه کرج با فاضلاب شهری در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: هدایت فاضلاب های خانگی و رواناب های سطحی محدوده اسلام آباد به پایین دست آبگیر بیلقان مهم ترین دلایل آلودگی رودخانه کرج هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
فردین حکیمی افزود: بر اساس بررسی های بعمل امده، در زمان بارندگی، رواناب های سطحی سرریز کرده و به سمت رودخانه کرج حرکت می کند که در جهت پیشگیری از ورود فاضلاب به رودخانه، محیط زیست اخطارهای لازم به آبفای کرج و شهرداری منطقه صادر کرده تا مشکل را برطرف کنند، البته این معضل حل نشد.
,
 
,
وی با اشاره به ورود دادستان کرج به این موضوع اظهار داشت: با توجه به عدم رفع مشکل، محیط زیست موضوع را به مراجع قضایی گزارش تا دستگاه‌های متولی پاسخگوی دستگاه قضا باشند چرا که شهرداری و آبفا هر کدام دیگری را مقصر می دانند و علیرغم پیگیری های متعدد در طول چند سال گذشته، موضوع مرتفع نشده است.
,
 
,
فردین حکیمی درباره قطع درختان کارخانه مقدم نظرآباد هم گفت: متاسفانه این اتفاقات در سطح استان دائما تکرار شده و شاهد قطع درختان هستیم، این روند بی توجهی مسئولین به اهمیت و ضرورت حفظ و توسعه فضای سبز مشجر شهری را می رساند در حالیکه قانون تکلیف را روشن کرده است.
,
 
,
مدیر کل محیط زیست البرز در خاتمه با اشاره به اینکه بر اساس قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها، شهرداری نباید اجازه قطع درخت در حوزه شهری را بدهد، افزود: اگر جایی به ناچار درختی باید قطع شود کمیسیون ماده 7 قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهری باید این مجوز را صادر کند، اما بدون توجه به قوانین یاد شده، همچنان شاهد قطع درخت  در حوزه شهری هستیم.
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
فردین حکیمی گفت: هدایت فاضلاب‌های خانگی و رواناب‌های سطحی محدوده اسلام‌آباد به پایین‌دست آبگیر بیلقان مهم‌ترین دلایل آلودگی رودخانه کرج هستند.