فریب تغییر وضعیت کرونایی شهرستان‌ها را نخوریم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه تاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان زنجان اظهار داشت: تغییر وضعیت کرونایی 7 شهرستان این استان به زرد نباید ما را فریب دهد و عادی‌انگاری کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم بلکه پایداری این وضعیت در گرو رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و عدم تجمع افراد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه مدیران تمام انرژی خود را برای کل شهرستان تحت مدیریت خود صَرف نکنند، خاطرنشان کرد: انرژی اصلی را برای منطقه‌ای که آلوده است گذاشته و آنجا را قرق و قرنطینه کنید و اگر در منطقه‌ای، وضعیت تغییر نمی‌کند یقیناً هم مردم و هم اصناف، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و هم مدیران و مسئولان، اقدام قانونی و سفت و سخت انجام نمی‌دهند.

,

حقیقی با بیان اینکه تا زمانی که واکسن مطمئن و به اندازه کافی در اختیاز نباشد و تزریق نشود نمی‌توان امیدوار بود، تصریح کرد: حتی اگر واکسن تزریق شود هم بایز هم باید پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنیم زیرا همانطور که برای آنفلوآنزا واکسن ساخته شده اما باز هم برای پیشگیری از آن باید مسائل بهداشتی را رعایت کرد.

,

وی تاکید کرد: باید بیاموزیم که با کرونا زندگی کنیم و بدانیم که با کوچکترین سهل‌انگاری، فاجعه به بار آمده و انفجار حاصل می‌شود زیرا ویروس، جهش فوق‌العاده‌ای یافته است.

,

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه بعد از 11 ماه مبارزه با ویروس کرونا سهل‌انگاری از هیچ کس پذیرفته نیست، گفت: 90 درصد افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند چه گناهی کرده‌اند در حالی که در بین آن‌ها افرادی وجود دارند که علی‌رغم مشکلات ریوی و سایر بیماری‌ها باز هم از ماسک استفاده می‌کنند.

,

وی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم زمینه بروز و جهش کرونا را از بین ببریم همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و بسیج، مراقبان سلامت، همیاران سلامت، مخابرات، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند.

,

حقیقی با بیان اینکه حراست ادارات، وظایف مهمی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: باید از ورود افراد دارای pcr مثبت به ادارات جلوگیری شده و همچنین دستگاه‌ها حق ندارند به مراجعانی که ماسک نزده اند، خدمات ارائه دهند.

,

این مسئول با بیان اینکه استفاده از ماسک از خانه تا خانه باید الزام باشد، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم پیک سوم کرونا را به واکسن متصل کنیم با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باید به شدت برخورد شود.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه برگزاری مراسم عزا و جشن به صورت مختصر اشکالی ندارد، گفت: این مراسم باید با تعداد محدود افراد و بدون تجمع و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شوند و در این رابطه باید دستورالعملی تدوین شده و متخلفان شناسایی شوند.

,

وی با تاکید بر اینکه قواعد رنگ شهرستان‌ها برای برگزاری مراسم مختلف باید رعایت شود، اظهار داشت: وقتی برگزاری مراسم در وضعیت قرمز یا نارنجی، ممنوع است یعنی حق نداریم برگزار کنیم و کسی حق ندارد خارج از قانون حرکت کند و قانون را برای خود تفسیر کرده و اقدام به برگزاری مراسم کند.

,

حقیقی خاطرنشان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا تاکید کرده و خودشان هم رعایت می‌کنند چرا بقیه باید خودسر اقدام به برگزاری مراسم کنند؟

,

وی تاکید کرد: منع تردد خودروها از ساعت 21 تا 4 صبح همچنان به قدرت و قوت خود باقی است و در این رابطه هر مصاحبه‌ای غیر از معاون سیاسی استاندار و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان منتشر شود، معتبر نبوده و جایگاهی ندارد.

,

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان زنجان گفت: هم‌اکنون 196 تخت استان توسط بیماران کرونایی اشغال شده و 11 نفر نیز در نقاهتگاه‌ها تحت مراقبت هستند.

,

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون آمار کلی آزمایش مثبت سرپایی 35927 ، مثبت بستری شده 6626 نفر و مجموع بیماران بستری و سرپایی که pcr آن‌ها مثبت بوده 42553 نفر و آمار مجموع بستری‌شدگان حدود 18500 نفر هستند و طی این مدت 1103 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

,

قزلباش با بیان اینکه میزان مراجعات مردم به مراکز بهداشتی و درمانی روند نزولی دارد، خاطرنشان کرد: روند نزولی با شیب تند بود اما در هفته‌های اخیر خط ثابت پیدا کرده و این مطلوب نیست باید همچنین سیر نزولی پیدا کند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: میزان بستری‌ها و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز تبدیل به خط ثابت شده و میانگین سنی مبتلایان و فوت‌شدگان، تغییری نداشته است.  

,

انتهای پیام/

]
استاندار زنجان با اشاره به تغییر وضعیت کرونایی 7 شهرستان این استان از نارنجی به زرد گفت: تغییر رنگ‌ها نباید ما را فریب دهد و همه باید پروتکل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.