افتتاح کارخانه نوآوری مشهد با دستور رئیس‌جمهور/ مشهد پیشروتر از تهران در حوزه نوآوری است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، کارخانه نوآوری مشهد در فضایی به وسعت ۳.۷ هکتار، با هزینه‌ای حدود ۱۰۰ میلیارد تومان، توسط شهرداری مشهد و با هدف ایجاد مکانی برای گسترش و هم‌افزایی فعالیت‌های نوآورانه و ارتباط  استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکار‌های نوپا با یکدیگر، از سال ۱۳۹۸ آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

از جمله امکانات که این کارخانه دارد می‌توان به فضای اشتراکی، فضا‌های مستقل قابل واگذاری، آمفی‌تئاتر، کافی‌شاپ و رستوران، کلاس‌های تولید محتوا، آزمایشگاه نوآوری، اتاق جلسات و اتاق‌های گفتگو و... اشاره کرد.

,

کارخانه نوآوری مشهد در محل ساختمان متروکه کارخانه کوکاکولا واقع در میدان پژوهش ساخته شده است.

,

, ,

کارخانه نوآوری خانه استارتاپ‌هاست

, کارخانه نوآوری خانه استارتاپ‌هاست,

رئیس جمهور در مراسم افتتاح  کارخانه نوآوری مشهد که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: شهرهای ما باید به سمت شهرداری هوشمند بروند و به شرکت های فناورانه کمک شایانی خواهند کرد.

,

روحانی افزود: قدرت در دست صنایع نفت و فولاد نیست امروز فناوری و‌نواوری جای ان را گرفته یک ایده نو هم تبدیل به خودکفایی و هم رفاه مردم و هم اشتغال و هم در نهایت ثروت ملی شود.

,

وی افزود: امروز بزرگترین شرکت دنیا مربوط به شرکت های نفتی نیستند بلکه شرکت دانش بنیان هستند و ما نسل جوان را باید به این سمت حرکت دهیم.

,

 روحانی ادامه داد: اتفاق بزرگی در مشهد شاهد هستیم  که یک کارخانه قدیمی که به گفته شهردار مشهد بجای اینکه برج سازی شود به سمت و سوی کارهای نوآورانه حرکت کرده است.

,

به گفته وی، هر استان و هر شهری باید یک کارخانه نوآوری در راستای هوشمند سازی داشته باشد.

,

, ,

مشهد پیشرو تر از تهران در حوزه نوآوری 

, مشهد پیشرو تر از تهران در حوزه نوآوری ,

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری مشهد به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیس جمهور: گفت: مشهد در خیلی از جنبه‌ها در حوزه نوآوری از تهران پیشرو تر است و این در حالی است که تهران خود چهل و سومین شهر نوآور دنیا و حتی از بالاتر از برلین است.

,

وی افزود: برای احداث کارخانه نوآوری مشهد باید از شهردار مشهد تشکر کنم.

,

, ,

کارخانه نوآوری مشهد به قطب نوآوری شهری کشور تبدیل می‌شود

, کارخانه نوآوری مشهد به قطب نوآوری شهری کشور تبدیل می‌شود,

شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: امیدوارم امروز که افتتاح کارخانه نوآوری را در فضای ۳.۷ هکتار و زیربنای ۱۰ هزار متر را داریم در بهره‌برداری از آن هم موفق شویم.

,

محمدرضا کلائی با بیان اینکه با معاونت علمی و فناوری توافق کردیم که این مرکز به هاب کشور در حوزه نوآوری‌های شهری تبدیل شود، افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان برای تبدیل کارخانه قدیمی کوکاکولا در سال ۱۳۳۷ ساخته شده بود هزینه شده است.

,

به گفته وی، اگر این کارخانه ساخته نمی‌شد به جای آن برجی ساخته می‌شد.این مرکز در محیط مناسب شهری و در نزدیکی دانشگاه فردوسی مشهد قرار دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
کارخانه نوآوری مشهد صبح امروز با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مدیران استانی و شهری افتتاح شد.