راه اندازی مجتمع گلخانه‌ای ۲۷ هکتاری در زنجان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مظفر یوسفی پور در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برنامه جهادکشاورزی در توسعه گلخانه‌ها در استان زنجان اظهار کرد: توسعه گلخانه‌ها در دستور کار جهادکشاورزی بوده و از سرمایه گذاران در این حوزه حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید بر ایجاد مجتمع گلخانه‌ای در زمین ۲۷ هکتاری را در دستور کار داریم عنوان کرد: همچنین توسعه گلخانه‌ای استان در ۲۵ هکتار نیز از برنامه جهادکشاورزی در استان زنجان است.

,

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه تحقق این برنامه‌ها اشتغالزایی مستقیم ۲۴۳نفر را همراه خواهد داشت عنوان کرد: با برآوردهای انجام شده با توسعه این میزان گلخانه نیز ۱۲۰۰۰ تن محصولات تولید و روانه بازار می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه به اقدامات انجام شده در راستای افزایش تولید و بهره‌وری باغبات در استان بیان کرد: توسعه باغات زیتون در اراضی شیبدار نیز در سطح حدود دو هزار هکتار انجام می‌شود که حل مشکل تخصیص آب این طرح در مراحل نهایی شدن است.

,

یوسفی‌پور خاطرنشان کرد: توسعه باغات جدید با استفاده از پایه های رویشی و نهال استاندارد در سطح ۵ هزار و ۵۰۵ هکتار، اصلاح و احیاء باغات قدیمی در سطح ۷هزار و ۳۵۵ هکتار انجام می‌شود.

,

وی عنوان کرد: اجرای طرح سرشاخه کاری گردو در سطح ۱۱۰ هکتار با استفاده از ارقام هارتلی، روند فرانکت جهت افزایش کیفیت و عملکرد و گذر از خطر سرما، اجرای طرح فراز در سطح یک هزار و ۱۶۰ هکتار به منظور افزایش کمی و کیفی محصول تولیدی انگور و همچنین تولید بیش از ۴هزار و ۸۰۷ اصله نهال شناسه دار را در دستور کار داریم.

,

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: برداشت مکانیزه زیتون از دیگر اقداماتی است که در طول یکسال گذشته انجام شده است.

,

وی ادامه داد: اصلاح و احیاء باغات قدیمی با استفاده از طرحها و روشهای نوین از جمله طرح سرشاخه کاری درختان گردو، توسعه گلخانه‌ها، اجرای طرح فراز در تاکستانهای استان و همچنین توسعه باغات با استفاده از پایه‌های رویشی و نهال استاندارد بخش از اهداف و دستاوردهای حوزه باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان است.

,

انتهای پیام/

]
یوسفی پور مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از راه اندازی مجتمع گلخانه‌ای ۲۷ هکتاری در زنجان خبرداد و گفت: توسعه گلخانه‌ها از برنامه‌های جهادکشاورزی است.