عوارض واکسن های خارجی کرونا ناشناخته است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا نادری در گفتگو با اسلام آبادخبر،  با اشاره به فرمایشات رهبری درخصوص واکسن های خارجی، اظهار داشت: از نظر علمی این فرموده رهبری درست است، قطعا ایشان مشاورین توانمندی در زمینه علمی دارند چون ما از محتویات واکسن خارجی اطلاع نداریم، از واکنش ها و عوارض آن بر روی بدن افراد اطلاعاتی در دست نداریم لذا واکسن باید با نظارت متخصصان داخلی باشد یا اینکه از منبع مستدل خریداری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اسلام آبادخبر،,

وی افزود: مزیت واکسن بومی که در داخل کشور ساخته می شود این است که عوارض متعدد آن ثبت و مشکلات آن برطرف می شود در حالیکه کشورهای خارجی بسیاری از عوارض واکسن های خارجی را به ما نمی گویند و یا اینکه در نژادهای مختلف بروز عوارض ها با هم تفاوت دارد.

,

دکتر نادری با اشاره به رهنمودهای رهبری، عنوان کرد: متاسفانه برخی کشورهای خارجی در ارسال مواردی نظیر خون های آلوده و... مورد اعتماد نیستند چون اینها حتی به شعار حقوق بشر خودشان هم اعتقاد ندارند و داروهای تولیدی خود را روی انسان ها آزمایش می کنند.

,

وی افزود: بحث تولید واکسن یک مسأله پیچیده ای است از طرفی گروه هدفی که واکسن را استفاده می کنند افراد در معرض خطر و پزشکان و پرستاران یعنی کادری که خدمت ارائه می دهند در اولویت هستند که اگر عوارض واکسن ناشناخته باشد و کادر درمان ما حتی بطور موقت یک هفته از کار بیفتد خود به خود درمان مملکت فلج خواهد شد، پس منطقی این است که دست به عصا جلو برویم.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: واکسن تولید داخلی با توجه به شناخت از نوع فعالیت و جهش بیماری بر روی مردم که باید شایع ترین سوش آن کشور را پوشش دهد، بهتر است.

,

وی تصریح کرد: قطعا فرمایش رهبری درخصوص غیرقابل اعتماد بودن واکسن خارجی درست است چون ایشان سالها تجربه مدیریت در کشور دارند و دلسوز مردم هستند.

,

انتهای پیام/

]
محمد رضا نادری با اشاره به اینکه کشورهای خارجی بسیاری از عوارض واکسن های کرونا را نگفته اند، گفت: در نژادهای مختلف بروز عوارض ها با هم تفاوت دارد.