وزارت خارجه آمریکا دفتر امنیت سایبری تأسیس کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زد دی نت، دفتر یادشده دفتر امنیت فضای سایبر و فناوری‌های نوظهور یا سی اس ای تی نام دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا دفتر یادشده، تلاش‌های دیپلماتیک ایالات متحده را در موضوعات مرتبط با امنیت فضای سایبر در عرصه بین‌المللی رهبری می‌کند و در زمینه سیاست گذاری در ارتباط با فناوری‌های نوظهور که بر روی سیاست خارجی و امنیت ملی تأثیر بگذارد اقدام خواهد کرد.
,
 
,
تلاش برای ایمن سازی فضای سایبر، کاهش احتمال وقوع منازعات سایبری و کمک به آمریکا در جریان رقابت‌های سایبری استراتژیک از جمله دیگر وظایف این دفتر است.
,
 
,
برنامه‌ریزی برای تأسیس این دفتر از ژوئن سال ۲۰۱۹ آغاز شد و این موضوع در همان زمان به اطلاع کنگره رسید. اما کنگره با این تصمیم مخالف کرد. استدلال کنگره این بود که این موضوع جایگاه مهمی در سیاست خارجی آمریکا دارد و تنها نباید یک دفتر به آن اختصاص یابد. با این حال دولت ترامپ به تصمیم خود عمل کرد. در بخش دیگری از بیانیه تأسیس این دفتر آمده است: سازماندهی مجدد تلاش‌ها و تخصیص منابع به فضای سایبر و فناوری‌های نوظهور برای حفظ امنیت دیپلماسی آمریکا ضروری است. زیرا چین، روسیه، ایران و کره شمالی و دیگر رقبای سایبری و رقبای نوظهور عرصه فناوری امنیت ملی آمریکا را به چالش کشیده‌اند.
,
 
,
در عین حال کریستوفر پینتر هماهنگ کننده سابق امنیت سایبری وزارت خارجه آمریکا که قبلاً فعالیت‌هایی در این زمینه داشته، در توئیتر از تأسیس دفتر جدید انتقاد کرده و تصریح کرده: خنده دار است که طی چهار سال ریاست جمهوری ترامپ این کار در اولویت نبود و به آن منابعی اختصاص نیافت و حالا ظرف چند ساعت خبر تأسیس این دفتر اعلام می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: مهر
]
وزیر امور خارجه آمریکا از تأسیس دفتر جدیدی در درون این وزارتخانه برای پرداختن به موضوعات مرتبط با امنیت سایبری که به سیاست خارجی آمریکا و امور دیپلماتیک مربوط می‌شود، خبر داد.