خاموشی‌های مکرر با گزارش مسئولان در تضاد است/ ضرورت برخورد با فعالان غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، قطعی برق در زمان بارش برف و باران پدیده تازه‌ای در استان گیلان محسوب نمی‌شود و ضعیف بودن ساختار سیستم برق و پاره شدن سیم‌ها، سال‌هاست که مردم به ویژه در مناطق روستایی و بخش‌ها را با مشکلات متعددی روبه‌رو کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
طرح‌هایی که جوابگوی حجم مشکلات فعلی نیست
, طرح‌هایی که جوابگوی حجم مشکلات فعلی نیست, طرح‌هایی که جوابگوی حجم مشکلات فعلی نیست,
 
,
اگر چه مسئولان حوزه برق استان برای رفع مشکلات اقداماتی نیز انجام داده‌اند اما قطعی‌های مکرر برق در زمستان و در بخش‌های مختلف به ویژه در روستاها و مناطق صعب‌العبور حاکی از آن است که مشکلات گسترده‌تر از این حرف‌ها بوده و نیاز است که راهکاری اساسی‌تر برای تامین برق مردم در شرایط خاص اندیشیده شود.
,
 
,
در برف سال گذشته گیلان، مردم برخی از مناطق حتی تا یک هفته پس از بارش برف نیز با مشکل قطعی برق مواجه بودند و این مشکل نه تنها در بخش‌ها و روستاها بلکه معضل مردم ساکن در شهرها نیز است.
,
 
,
خاموشی‌های مکرر در فصل زمستان با صحبت‌های مسئولین این حوزه مبنی بر اجرای طرح‌های متعدد جهت جلوگیری از قطعی و خاموشی‌ها در فصول سرد همخوانی چندانی ندارد چرا که این طرح‌ها تاکنون موفق به رفع دغدغه گیلانی‌ها نشده است.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
ضرورت برخورد با فعالان غیرمجاز عرصه استخراج ارز دیجیتال
, ضرورت برخورد با فعالان غیرمجاز عرصه استخراج ارز دیجیتال, ضرورت برخورد با فعالان غیرمجاز عرصه استخراج ارز دیجیتال,
 
,
از طرفی طبق گزارشات و اخبار منتشر شده، میزان استخراج ارز دیجیتال(بیت کوین) نیز در کشور ما افزایش یافته و با توجه به آنکه این فعالیت نیازمند صرف انرژی برق بسیار بالایی بوده، نیاز است که مسئولین نظارتی و قضایی استان، برخورد شدید با فعالان غیرمجاز این عرصه را در دستور کار خود قرار دهند تا اوضاع انرژی و خاموشی‌های مکرر از وضعیت فعلی نیز بغرنج‌تر نشود.
,
 
,
 
,
 
,
خاموشی‌های مکرر با سخنان و گزارشات مسئولین در تضاد است
, خاموشی‌های مکرر با سخنان و گزارشات مسئولین در تضاد است, خاموشی‌های مکرر با سخنان و گزارشات مسئولین در تضاد است,
 
,
با بررسی سخنان مسئولین استان اینطور استنباط می‌شود که میزان آمادگی آنها برای زمستان امسال در حوزه مدیریت بحران و کاهش خاموشی‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته اما خاموشی‌های چند وقت اخیر در بخش‌های گیلان، این پرسش را در ذهن ایجاد می‌کند که نتیجه این اقدامات و اجرای طرح‌های مختلف چه زمانی و کجا نمایان می‌شود!
,
 
,
 
,
 
,
علت وضعیت بحرانی نیروگاه‌ها با وجود تعطیلی مدارس و ادارات
, علت وضعیت بحرانی نیروگاه‌ها با وجود تعطیلی مدارس و ادارات, علت وضعیت بحرانی نیروگاه‌ها با وجود تعطیلی مدارس و ادارات,
 
,
علاوه بر موارد ذکر شده، پرسش دیگری که درباره خاموشی‌های امسال ذهن مردم و رسانه‌ها را درگیر خود کرده این است که با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و کاهش فعالیت ادارات، چرا برخلاف انتظارات مبنی بر کاهش مصرف برق، باز هم شرایط نیروگاه‌های تولید برق بحرانی است.
,
 
,
نکته حائز اهمیت این است در شرایط فعلی که برخی بیماران کرونایی و مشکوک به کرونا در خانه قرنطینه هستند و خاموشی‌های چند ساعته عواقب جبران ناپذیری می تواند برایشان داشته باشد لذا مسئولین باید با در نظر گرفتن این نکته حیاتی، از اعمال خاموشی‌های منطقه‌ای و بدون برنامه به جد خودداری کنند.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
نیروگاه‌های تولید برق در مرز هشدار هستند
, نیروگاه‌های تولید برق در مرز هشدار هستند, نیروگاه‌های تولید برق در مرز هشدار هستند,
 
,
مدیرعامل توزیع برق گیلان دی ماه امسال در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درصورت استمرار وضعیت هشدار در نیروگاه‌های تولید برق، خاموشی‌های نوبتی در سطح کشور اعمال خواهد شد گفت: باتوجه به سرمای هوا در کل کشور و افزایش مصرف گاز، نیروگاه‌های تولید برق که با مصرف گاز به تولید برق مشغول هستند با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و در مرز هشدار قرار دارند.
,
 
,
محمد اسماعیل هنرمند خاطرنشان کرد: باتوجه اینکه حدود ۷۰ درصد  گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود و با توجه به شرایط کرونایی، آلودگی هوا و محدودیت‌های تنفسی و به منظور تامین برق پایدار، مصرف انرژی کشور باید کاهش یابد.
,
 
,
وی با اشاره به فعالیت مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز( بیت کوین) افزود: مصرف بیش از اندازه برق در این مراکز موجب تخریب شبکه شده و نسبت به کشف و جمع آوری این مراکز اقدام خواهد شد.
,
 
,
برای اطلاع یافتن از آخرین اقدامات انجام شده درخصوص کاهش قطعی برق در زمستان امسال با مدیر توزیع برق شهرستان رشت گفتگو کردیم تا میزان آمادگی و تدابیر مسئولین در این‌باره را ارزیابی کنیم.
,
 
,
مدیر توزیع برق شهرستان رشت در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با اشاره به فرسودگی شبکه توزیع برق گیلان و شرایط آب و هوایی این استان گفت: تمام تلاش ما این است که برق پایدار و مطمئنی را برای مشترکان تامین کنیم و زمستان امسال با کمترین خاموشی‌ها همراه باشد.
,
 
,
 
,
اجرای دو طرح بزرگ برای کاهش خاموشی‌ها
, اجرای دو طرح بزرگ برای کاهش خاموشی‌ها, اجرای دو طرح بزرگ برای کاهش خاموشی‌ها,
 
,
سیروس هدایتی نژاد با اشاره به اجرای دو طرح بزرگ در راستای تامین برق مشترکان خاطرنشان کرد: یکی از این طرح‌ها تعویض سیم‌های هوایی به کابل خودنگهدار است که در پایداری شبکه و خاموشی‌ها نقش موثری دارد.
,
 
,
وی تصریح کرد: در فاز اول این طرح، هزار کیلومتر تعریف شده بود و هم اکنون بیش از ۹۵ درصد این پروژه تکمیل شده و ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای آن درنظر گرفته شده است.
,
 
,
هدایتی نژاد ادامه داد: برای فاز دوم این طرح نیز هزار کیلومتر تعریف شده و قرار است از اول بهمن اجرایی شود البته کارها را اولویت بندی کردیم و این طرح ابتدا در نقاطی که بیشترین مشکل و خاموشی را داشتند اجرایی شد.
,
 
,
وی با بیان اینکه این طرح بر اساس نیازمندی‌ها، اولویت‌ها و اعتبارات استانی در مناطقی که بیشترین خاموشی‌ها را داشت اجرایی شد بیان کرد: کارشناسان ما طی بازدیدهای خود نقاط آسیب پذیر را شناسایی و این طرح‌ها به صورت اولویت دار در این مناطق اجرا شد.
,
 
,
مدیر توزیع برق شهرستان رشت با اشاره به اینکه طرح دوم در قالب طرح تاب آوری و به صورت مستمر انجام می‌شود عنوان داشت: در این طرح نقاط آسیب پذیر که قابل بهبود هستند بررسی و پایش می‌شوند و تا امروز ۲۷۰ مرحله از این طرح را انجام دادیم که بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.
,
 
,
 
,
 
,
خاموشی‌های امسال کمتر از سنوات گذشته خواهد بود
, خاموشی‌های امسال کمتر از سنوات گذشته خواهد بود, خاموشی‌های امسال کمتر از سنوات گذشته خواهد بود,
 
,
هدایتی نژاد با تاکید بر اینکه قطعاً شرایط ما نسبت به سنوات قبل از حیث میزان خاموشی‌ها به مراتب کمتر خواهد بود تصریح کرد: البته تعداد دفعات خاموشی بستگی به میزان بارش‌ها، کولاک و ارتفاع برف دارد اما تلاش داریم که نسبت به سال‌های قبل کمتر باشد.
,
 
,
وی با اشاره به فراهم شدن امکان اعلام خاموشی‌ها از طریق اپلیکیشن برق من اظهار کرد: مشترکان می‌توانند خاموشی‌ها در زمان برف و باران را در این سامانه ثبت کرده تا همکاران ما موضوع را پیگیری کنند و بدینوسیله از ترافیک تلفنی نیز جلوگیری می‌شود.
,
 
,
به گزارش ۸دی، اگرچه امسال افزایش خاموشی‌ها در سراسر کشور به دلیل مصرف بالای گاز امری شایع شده اما با توجه به تجربه تلخ استان گیلان در سنوات گذشته و فرسودگی گسترده شبکه توزیع برق نیاز است که مسئولین امر با آمادگی بیشتری به استقبال بارش‌های زمستانی که در بهمن ماه به اوج خود می‌رسد، بروند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
خاموشی‌های چند وقت اخیر که در پی افزایش مصرف گاز به وجود آمده نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده است اما پرسش این است که با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و کاهش فعالیت ادارات، چرا برخلاف انتظارات، باز هم شرایط نیروگاه‌های تولید برق بحرانی است!