بحرین هم حریم هوایی خود را به روی قطر باز می‌کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مقامات هواپیمایی کشوری پادشاهی بحرین اعلام کردند که منامه از روز دوشنبه ۱۱ ژانویه حریم هوایی خود را به روی قطر باز خواهد کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
این تصمیم به دنبال نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس در العُلا در عربستان سعودی که در آن توافق تنش زدایی میان ۴ کشور عربی با قطر امضا شد اتخاذ شده است.
,
 
,
پیش از این عربستان سعودی و مصر از بازگشایی حریم هوایی خود به روی قطر خبر داده بودند. 
,
 
,
به گزارش خبرگزاری رویترز، قطر ایرویز روز دوشنبه پرواز به «ریاض» پایتخت عربستان را آغاز خواهد کرد و از روز ۱۴ ژانویه (۲۵ دی ماه) پرواز به جده و سپس از روز ۱۶ ژانویه (۲۷ دی ماه) سفر به دمام را از سر خواهد کرد.
,
 
,
البته هواپیمایی قطر از دو روز پیش و برای اولین بار از زمان محاصره دوحه در سال ۲۰۱۷ عبور از حریم هوایی عربستان را آغاز کرده است.
,
 
,
چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور،  سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کرده بودند.
,
 
,
شهر العُلا در شمال غرب عربستان سعودی سه‌شنبه هفته پیش شاهد چهل و یکمین نشست اعضای شورای همکاری خلیج فارس بود و در این نشست با امضای بیانیه‌ای، به بحران میان قطر و کشورهای عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر پایان داده شد.
,
 
,
این توافق درحالی امضا شد که دوحه به هیچ یک از شروط کشورهای عربی علیه خود تن نداد. 
,
 
,
در طول محاصره دریایی، هوایی و زمینی قطر از سوی این چهار کشور عربی، دوحه از حریم هوایی ایران برای عبور ناوگان هوایی خود استفاده می‌کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: فارس
]
خبرگزاری رویترز گزارش داد که بحرین نیز از روز دوشنبه حریم هوایی خود را به روی قطر باز می‌کند.