مخالفت آب منطقه ای یزد با احداث معدن در همیجان بهاباد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمد مهدی جوادیان زاده در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص احداث معدن همیجان در شهرستان بهاباد گفت: زمانی که این معدن در روستای همیجان شروع به فعالیت کرد سازمان صنعت و معدن هیچگونه استعلامی از آب منطقه ای بابت آسیب هایی که این معدن به منابع آبی وارد می کند نگرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , یزدرسا،,

مدیرعامل آب منطقه ای استان یزد در خصوص بررسی گروه های گشت و بازرسی آب منطقه ای در سال 93 افزود: بعد از بررسی ها توسط گروه بازرسی متوجه شدیم چنین معدنی در روستای همیجان در حال فعالیت است.

,

وی ادامه داد: به دلیل شرایط منابع آبی که در این منطقه وجود دارد به سازمان صنعت و معدن اعلام کردیم که این معدن به منابع آب زیر زمینی آسیب میرساند و نیاز به بررسی بیشتری است.

,

جوادیان زاده عنوان کرد: اخیرا جلسه ای با همکاری صنعت و معدن برگزار شده و کارشناسان شرکت آب منطقه ای در حال بررسی بیشتر و دقیق تر این موضوع هستند.

,

مدیرعامل آب منطقه ای استان یزد در خصوص آسیب این معدن به چاه ها، قنات ها و منابع آبی اظهار کرد: آسیب هایی که به منابع آبی وارد می شود به پیک معدن، متراژ حفر و فاصله آن با منابع آبی بستگی دارد.

,

وی در پایان گفت: آب منطقه ای هشدار کلی و لازم را در سال 93  بابت این معدن و آسیب های آن به منابع آبی به صنعت و معدن داده است.

,

انتهای پیام/

]
جوادیان زاده مدیرعامل آب منطقه ای استان یزد گفت: آب منطقه ای هشدار کلی و لازم را در سال 93 بابت این معدن و آسیب های آن به منابع آبی به صنعت و معدن داده است.