۸۰ درصد تخلفات فضای مجازی گلستان در اینستاگرام رخ می‌دهد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، سرهنگ ابراهیم پَرسا در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: افراد با سن بالای ۲۶ سال با ۶۷ درصد و جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله با ۲۸ درصد، دیگر مجرمان دستگیر شده فضای مجازی گلستان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وی با اشاره به این که ۸۰ درصد تخلفات فضای مجازی مربوط به اینستاگرام است؛ گفت:  میزان کل پرونده‌های جرائم فضای مجازی تشکیل شده در گلستان از ابتدای امسال تاکنون ۲۵.۴۱ درصد کمتر از پارسال است.

,

پرسا بیان کرد: امسال ۹۴.۷ درصد جرایم رخ داده در فضای مجازی گلستان کشف شد که هتک حیثیت، جرائم علیه افراد و تهدید و مزاحمت اینترنتی در صدر این جرایم بود.

,

وی یادآور شد: کسب منافع مالی، کنجکاوی، احساس گمنامی در فضای مجازی، راحتی ارتکاب جرم، انتقام‌جویی و آشنا نبودن با مصادیق جرایم مهم‌ترین انگیزه افراد از ارتکاب جرم در فضای مجازی است.

,

پرسا در خصوص فعالیت سایت‌های شرط‌بندی نیز گفت: فعالیت در حوزه قمار در گلستان رو به افزایش است و عده‌ای با رویای سرمایه‌دار شدن در این بخش در حال فعالیت هستند.

,

رییس پلیس فتا گلستان بدون ارائه آمار ادامه داد: پلیس تاکنون با چند گرداننده این سایت‌ها و کاربرانی که در این بخش فعالیت می کنند برخورد قانونی کرده و این روند را همچنان نیز ادامه خواهد داد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
رییس پلیس فتا فرمانده انتظامی گلستان گفت که ۲۶ درصد جرایم فضای مجازی توسط زنان انجام می‌شود که ۵ درصد مجموع این متخلفان مجازی کمتر از ۱۷ سال دارند و ۸۰ درصد آن در اینستاگرام رخ می دهد.