قرارگاه ولایت در تربت‌ حیدریه راه اندازی شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ احمد دهقان، دبیر قرارگاه فرهنگی ولایت در این این مراسم اظهار کرد: قرارگاه فرهنگی ولایت بر اساس دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری که بارها اعلام داشته‌اند، در  سراسر کشور تشکیل و آیین آغاز بکار آن امروز در شهرستان تربت‌حیدریه می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در شرح وظایف قرارگاه با بیان اینکه قرار است قرارگاه چتری را روی تمام فعالیت‌های فرهنگی شهرستان باز کند، افزود: کلیه تصمیمات توسط چهار کمیته فرهنگی اقتصادی، فرهنگی اجتماعی، فرهنگی آموزشی و فرهنگی پشتیبانی اتخاذ می‌شود.

,

دهقان گفت: برای هر کمیته یک دبیر از بین نخبگان و تحصیل‌کردگان دانشگاهی انتخاب که این افراد خودشان در قالب کارگروه‌هایی به بررسی موضوعات و دغدغه‌هایی که از سوی مردم اعلام می‌شود، در قالب یک کار پژوهشی پرداخته و بعد پردازش نهایی، طرح خود را به شورای سیاستگذاری اعلام و آن‌ها نیز آن را در قالب یک برنامه جامع به شورای فرهنگی عمومی شهرستان ابلاغ می‌کنند. 

,

دهقان افزود: بر اساس چارت تشکیلاتی رییس قرارگاه در هر شهر امام جمعه و مکان برگزاری جلسات آن نیز دفتر ایشان است.

,

وی با بیان اینکه هر قرارگاه متشکل از یک شورای سیاستگذاری است، گفت: اعضای آن شامل رییس اداره اطلاعات، دادستان یا مدیر دادگستری، فرمانده سپاه و دبیر قرارگاه می‌باشد و انتخاب این افراد به دلیل ضمانت اجرایی داشتن مصوبات جلسات است.

,

دهقان در بخش دیگری گفت: مزیت تشکیل قرارگاه آن است که از این پس دیگر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بدون موضوع و فی‌البداهه جلسه‌ای را برگزار نخواهد کرد، از موازی کاری در ادارات جلوگیری می‌شود از انجام کارهای مقطعی پرهیز می‌شود و در نهایت به نیازهای فرهنگی شهرستان اولویت داده شده و دستگاه‌ها دیگر به صورت سلیقه‌ای تصمیم‌گیری نخواهند کرد.

,

دبیر کارگروه فرهنگی اقتصادی نیز گفت: مباحث اقتصادی در ایجاد ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی نقش بسیار تاثیرگذاری دارند. 

,

جواد اسماعیل‌زاده افزود: تاثیر اقتصاد بر فرهنگ به اشکال مختلف نظیر اعتیاد، سرقت، خیانت و طلاق است.

,

وی با بیان اینکه دشمن امروز دیگر از طریق نظامی به ما حمله نمی‌کند، گفت: او از طریق حربه‌های فرهنگی و اقتصادی وارد شده و اتفاقا خیلی هم توانش بالاست.

,

اسماعیل‌زاده افزود: لذا با کمک سرمایه‌های خوب اجتماعی و فرهنگی که در اختیار داریم و در قالب این قرارگاه باید پیوند مستحکمی بین فرهنگ و اجتماع،  فرهنگ و اقتصاد و فرهنگ و آموزش برقرار و هدفمند کنیم و در نهایت بتوانیم فرمول خوبی ایجاد تا دیگر دشمن نتواند به ما ضربه بزند.

,

انتهای پیام/

]
قرارگاه فرهنگی ولایت بر اساس دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری ظهر امروز با حضور مسئولان در تربت‌ حیدریه فعالیت خود را آغاز کرد.