قطعی مکرر برق در وضعیت نیمه‌تعطیل کرونایی/ اردبیلی‌ها با چالش کلاس آنلاین و سرما دست و پنجه نرم می‌کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما، طی روزهای اخیر قطعی های مکرر برق در کشور و بخصوص استان اردبیل باعث مشکلات زیادی در بین مردمی که روزهای زمستان و سرما را تجربه می کنند شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

قطعی های برق برای کسانی که از وسایل گرمایشی برقی استفاده می کنند بسیار دشوار شده است و طبق گزارش های که از مردم به ما رسیده خاموشی در نیمه های از شب و یا روز باعث آسیب رسیدن به تاسیسات گرمایشی نیز شده است.

,

با شیوع ویروس کرونا و تحصیلات مجازی قطعی های برق دانش آموزان و دانشجویان را نیز با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است که باید مسئولان با نزدیک شدن به ایام انتخابات تدابیری لازم را انجام دهند.

,

افزایش 30 درصدی مصرف گاز در اردبیل/ سعی می کنیم قطعی های برق خانگی کمتر شود

, افزایش 30 درصدی مصرف گاز در اردبیل/ سعی می کنیم قطعی های برق خانگی کمتر شود,

حسین قدیمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: به دلیل افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه ها، خاموشی های پراکنده در برخی مناطق اعمال شده است.

,

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در پاسخ به این سوال که در حالی باتوجه به شیوع کرونا مدارس،دانشگاه ها و برخی اماکن تعطیل است چرا قطعی داریم؟ افزود: براساس گفته کارشناسان گاز مصرف انرژی خانگی و تجاری حدود   30 درصد افزایش یافته است و این باعث شده در تامین سوخت نیروگاه ها با مشکل مواجه شویم.

,

وی تصریح کرد: نیروگاه های اردبیل  یک سوم مصارف استان در بردارد و نیروگاه سبلان که  800 مگاوات برق تولید می کند را در بحث تامین سوخت با مشکل مواجه شده است.

,

 قدیمی در پاسخ به این سوال دانش اموزان و دانشجویان در جریان قطعی برق با مشکل مواجه می شوند و چاره کار نیست، تاکید کرد: باتوجه به اینکه با هماهنگی های انجام شده بین مسئولان کشوری در نظر داریم تامین برق مصارف خانگی را در اولویت قرار دهیم و سعی می شود قطعی برق مشترکین کمتر از گذشته شود.

,

 قطعی های برق زندگی مردم را مختل کرده است

,  قطعی های برق زندگی مردم را مختل کرده است,

,

, ,

 

,

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس در صفحه توئیتر خود نوشت: موضوع قطعی مکرر برق در شهرها بدون اطلاع قبلی ، زندگی مردم و تولیدکنندگان را مختل کرده است و وزارت نیرو حتما توضیحی مبرهن و آشکار به مردم بدهد و موضوع را رسیدگی کند.

,

مسئولین با مردم صادق باشند و اعتماد عمومی را خدشه‌دار نکنند

, مسئولین با مردم صادق باشند و اعتماد عمومی را خدشه‌دار نکنند,

 

,

,

, ,

صدیف بدری در صفحه توئیتر خود نوشت: کرونا ماه هاست کشور را نیمه تعطیل کرده ؛ در میان تعطیلی مدارس، دانشگاه، شهربازی ها،رستوران ها، هتل ها و استخر ها سخن گفتن از کمبود گاز و برق منطقی به نظر نمی رسد.

,

دبیر کمیسیون جهش تولید مجلس گفت: مسئولین با مردم صادق باشند و اعتماد عمومی را خدشه‌دار نکنند.

,

انتهای پیام/

]
در حالی که کشور عملا به خاطر شیوع ویروس کرونا وضعیت نیمه‌تعطیل را تجربه می‌کند اما قطعی برق نیز یکی از معضلات پیش روی مناطق سردسیر کشور همچون اردبیل شده است.