ساخت پلاسکو تا پایان امسال/ استقرار کسبه از اردیبهشت ۱۴۰۰
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز فتاح در بازدید امروز خود از روند ساخت ساختمان پلاسکو که به مناسبت سالگرد سانحه آتش سوزی و فروریختن این ساختمان انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر ساختمان پلاسکو به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی رسیده است و با وجود محدودیتها و مشکلات فراوانی که ناشی از شیوع ویروس کرونا و تورمهای سنگین برای ما به وجود آمد به قول خود وفادار بودیم و تا پایان امسال ساختمان پلاسکو ساخته می شود وبه پیشرفت بیش از ۹۵ درصدی می رسیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به رعایت شدن همه ضوابط و مقررات ساخت و ساز اعلام شده از سوی شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان، میراث فرهنگی و غیره گفت: پروانه ساختمان پلاسکو بالاخره صادر شده و دراین زمینه شهرداری تهران و شورای شهر همکاری مناسبی داشتند و با وجود این که ساختمان پلاسکو بیش از این هم پارکینگ نداشت قرار است پارکینگ پاساژ پروانه که رو به روی پلاسکو قرار دارد بازسازی کرده و به عنوان پارکینگ پلاسکو مورد استفاده قرار دهیم.

,

وی ادامه داد: از کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو می خواهیم که مانند سالهای گذشته صبوری به خرج دهند تا بتوانند از اردیبهشت ماه سال آینده در ساختمان پلاسکو مستقر شوند و ساختمانی زیباتر، ایمن تر و بهتر از پلاسکوی سابق داشته باشند.

,

فتاح گفت: برای نمای ساختمان پلاسکو نیز برنامه ریزی های بسیاری صورت گرفته و تا پایان بهمن ماه نمای آن را به عنوان نماد شهر تهران به پایان می رسانیم. البته این ساختمان بسیاری از مشکلات پلاسکو سابق را ندارد چرا که آسانسورهای متعدد و پله برقی در آن تعبیه شده و برای طبقه پنجم تا پانزدهم طرح جدیدی برای تخلیه دود و مهار آتش به پیشنهاد شهرداری تهران اجرا شده است. برای اولین بار در ساختمانی در ایران چنین طرحی اجرا می شود.

,

رئیس بنیاد مستضعفان  با بیان این که بنیاد مستضعفان به عنوان مالک و دارای سهم ۲۰ درصدی در ساخت این ساختمان وظیفه قانونی برای ساختن آن رانداشت گفت: با توجه به وقوع این سانحه و به وجود آمدن پیامدهای اجتماعی و اقتصادی بسیار برای کسب پذیرفتیم تا همه هزینه های ساخت پلاسکو را متقبل شویم و برای پرداخت بخشی از هزینه ها از تهاتر استفاده کردیم و از این به بعد نیز اگر هزینه ای داشته باشد آن را به شهرداری و دیگر نهادها پرداخت کنیم.

,

سی ام دی ماه سال ۱۳۹۵ ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو پس از ۵۴ سال در آتش سوخت و فرو ریخت که البته ازآن زمان قرار بود این ساختمان دو ساله ساخته شده و به کسبه تحویل داده شود اما به نظر می رسد در حال حاضر با وجود تاخیرهای صورت گرفته ساختمان پلاسکو به زودی آماده بهره برداری خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد که تا پایان امسال ساختمان جدید پلاسکو ساخته می شود اما کسبه پلاسکو از اردیبهشت ماه سال آینده می توانند کار خود را آغاز و در پلاسکو مستقر شوند.