فعالیت روزانه کلینیک طب سنتی مرکز دیابت یزد/ اثرات مثبت طب سنتی در درمان دیابت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا آقایی میبدی مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه بیش از 10 درصد جمعیت استان را افراد دیابتی تشکیل می‌دهند، گفت: طبق آمار، بیش از 100 هزار نفر در استان یزد دارند که متأسفانه این آمار در برخی از مناطق به 25 درصد نیز می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی به علت‌های آمار بالای دیابت در استان یزد اشاره و اعلام کرد: کم‌تحرکی، مصرف پایین سبزیجات و مصرف بیش‌ازحد فست فودها از دلایل آمار بالای دیابت در استان یزد به شمار می‌رود.

,

آقایی میبدی به عوارض ناشی از دیابت اشاره و اضافه کرد: مشکلات چشمی و عوارض قلبی و عروقی ازجمله شایع‌ترین عوارض بیماری دیابت است که اگر از سوی فرد مبتلا شده رعایت نشود ممکن است اتفاقات ناگواری را برای شخص به وجود آورد.

,

وی با بیان اینکه اکثر افراد دیابتی به طب سنتی علاقه داشته و حداقل یکبار برای درمان با طب سنتی مراجعه کرده‌اند، ادامه داد: هرچند آمار و درصد مشخصی نداریم ولی شواهد حاکی از مراجعه به محله‌ای غیرمجاز طب سنتی و مشاوره گرفتن از افراد بی‌دانش و یا کم‌دانش و گاهی شیادانی در این مسیر است و به‌منظور استفاده مردم از طب سنتی در کنار طب نوین و استفاده از منابع معتبر و متخصصین اصلی این رشته این کلینیک اقدام به راه‌اندازی بخش طب سنتی با همراهی متخصصان طب سنتی کرده است.

,

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد اضافه کرد: بیماران دیابتی این نکته را مدنظر قرار دهند که طب سنتی همانند ورزش و تغذیه سالم در کنار طب نوین اثرگذار است و استفاده تنها از طب سنتی یا مراجعه به مراکز غیر معتبر عوارض زیادی دارد.

,

آقایی میبدی به فعالیت بخش طب سنتی برای درمان بیماران دیابتی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اثرات مثبتی که این طب در درمان بیماری‌های مختلف داشته، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نزدیک به چهار سال این بخش در مرکز دیابت یزد راه‌اندازی شد.

,

وی اضافه کرد: طب سنتی در طول سال‌های اخیر با ارائه مشاوره‌های درمانی و تغذیه‌ای به بیماران دیابتی باعث شده تا بیماران پس از به تعادل رسیدن قند خون بدنشان، بتوانند در کنترل این بیماری عملکرد بسیار خوبی داشته باشند.

,

آقایی میبدی به افزایش ساعت کاری بخش طب سنتی در مرکز دیابت یزد اشاره و خاطرنشان کرد: از زمان راه‌اندازی این بخش در مرکز دیابت یزد، به‌صورت هفته‌ای یکبار مشغول به کار بود که از حدود یک ماه پیش و هفته دیابت، به‌صورت روزانه فعالیت می‌کند تا بیماران بتوانند هرروزه به آن دسترسی داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
آقایی میبدی مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با اشاره به اثرات مثبت طب سنتی در درمان دیابت، گفت: کلینیک طب سنتی مرکز دیابت یزد به‌صورت روزانه فعالیت دارد.