اورژانس هوایی به کمک کودک غلامانی آمد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، بعد از معاینه کودک توسط پزشک این درمانگاه و نیاز به ارائه خدمات درمانی پیشرفته تر این کودک از طریق اورژانس هوایی به بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد منتقل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  عصراترک,

کتواسیدوز دیابتی (DKA) یا دیابتیک کتواسیدوز از عوارض حاد دیابت است که بیشتر در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ ایجاد می شود.

,

اورژانس هوایی خراسان شمالی به عنوان چهل و ششمین پایگاه کشور اول مهرماه امسال در بجنورد راه‌اندازی شد و به گفته نقی دولت آبادی، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی  تا کنون هفت ماموریت انجام داده است.

,

ماموریت های انجام شده در راستای انتقال مجروحان سه تصادف، سه سقوط و یک سکته قلبی بود.

,

نبود محل استقرار و نشست و برخاست مورد نیاز هلی کوپتر یکی از موانع اجرای ماموریت های اورژانس هوایی در نقاط حادثه خیز و روستاهای پر جمعیت اعلام شده است.

,

پد اصلی و آشیانه بالگرد و محل استقرار خلبان ها و کارد درمانی در بیمارستان امام علی(ع) بجنورد آماده شده است و در این مورد مشکلی وجود ندارد.

,

شهرستان راز و جرگلان بیمارستان ندارد و این بار هم امداد هوایی به کمک شهروندان این منطقه آمد.

,

انتهای پیام/

]
روز گذشته کودک یک ساله مبتلا به کتواسیدوز دیابتی (DKA) که در درمانگاه غلامان شهرستان راز و جرگلان دچار کاهش سطح هوشیاری شد توسط اورژانس هوایی استان به بجنورد منتقل شد.