مخالفت کمیته تطبیق با مصوبه طرح پروژه میدان ۱۵خرداد زنحان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب ملایی‌یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: در طراحی المان میدان ۱۵خرداد از هنرمندان و طراحان به نام استان دعوت شد تا طرح‌های خود را با موضوع 15 خرداد ارائه دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: در این مسابقه از هنرمندانی که در سطح استان زنجان فعالیت دارند و حتی برخی از هنرمندان استانی که در سطح کشور هم مطرح هستند حضور داشتند.

,

شهردار زنجان با بیان اینکه این هنرمندان در فرصت زمانی داده شده طرح‌های خود را ارائه دادند ابراز کرد: طرح‌های ارائه شده در کارگروه ویژه‌ای که برای پروژه میدان 15 خرداد تشکیل شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

,

وی با بیان اینکه بعد از داوری از مجموع طرح‌های ارائه شده سه طرح برگزیده شدند عنوان کرد: دو ماه روی طرح اول که توسط یکی از هنرمندان برجسته استان طراحی شده بود کار شد تا به نقشه عملیاتی تبدیل شود.

,

یگانه با اشاره به اینکه کمیته‌ای که مسئولیت تهیه نقشه طرح را داشت نتوانست در زمان مقرر شده طرح را تبدیل به نقشه عملیاتی کند گفت: طرح اول به دلیل اینکه امکان برآورد و تبدیل شدن طرح به معاهدات عددی و نقشه را نداشت کنار گذاشته شد و طرح دوم به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد.

,

وی با تاکید براینکه در تلاش هستیم طرح انتخاب شده اجرا شود افزود: تا به امروز این موضوع عملیاتی نشده است.

,

شهردار زنجان عنوان کرد: طرح انتخاب شده در کارگروه استانی سیما و منظر که ذیل اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان بوده مطرح شد و به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و به تایید رسید.

,

وی با بیان اینکه همچنین مراحل تصویب این طرح در کمیسیون ماده 5 استان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی زنجان تشکیل شد، رسیده است ابراز کرد: بعد از تصویب این طرح قرارداد مشخصات و نقشه‌های اجرایی فاز اول و دوم پروژه و نقشه‌های معماری پروژه نیز اخذ شد.

,

یگانه عنوان کرد: بعد از این اقدامات قرارداد با مهندسین و مشاور طراح پروژه منعقد شد و در حال حاضر نیز کل اجرای فاز اول و دوم پروژه و برآورد اجرای آن نیز تهیه شده است.

,

وی با اشاره به اینکه در حدود سه هفته گذشته لایحه‌ای به شورای شهر زنجان مبنی براینکه اجرای مناقصه و آگهی فراخوان به شورا تحویل داده شد تا پیمانکار اجرایی پروژه انتخاب شود ادامه داد: این موضوع در شورا مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید اما بعد از این اتفاق کمیته تطبیق استان آن را مغایر قانون نشناخت.

,

شهردار زنجان تاکید کرد: بعد از این اتفاق اعضای شورای شهر زنجان دوباره جلسه‌ای را برگزار کردند که به دلیل طولانی شدن روند طراحی پروژه و اخذ مصوبه‌های کمیسیون‌ها و کمیته‌ها این طرح توسط خود طراح اجرا شود.

,

وی با بیان اینکه بار دیگر مصوبه‌‌ای توسط شورا به کمیته تطبیق ارسال شد که متاسفانه باز هم با اجرای پروژه توسط این کمیته مخالفت شد ابراز کرد: آخرین مصوبه شورا نباید از سوی کمیته تطبیق مورد مخالفت قرار می‌گرفت اما با این حال در تلاش هستیم این پروژه نیز در سریع‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

,

یگانه با تاکید براینکه منتظر تایید فرمانداری برای اجرای این پروژه هستیم گفت: در صورت عدم تایید فرمانداری باید شورا روش دیگری برای اجرای پروژه انتخاب کند.

,

وی با اشاره به اینکه المانی‌هایی که این روزها در سطح شهر نصب می‌شود بیشتر مفهومی طراحی می‌شود خاطرنشان کرد: المان میدان 15 خرداد به صورت مفهومی طراحی شده و نمایانگر نهضت 15 خرداد است.

,

شهردار زنجان ابراز کرد: در نصب المان میدان انقلاب زنجان نیز هجمه‌های زیادی به شهرداری وارد شد در حالی که این المان نماد یوم العباس را برای جهانیان مخابره می‌کند و یکی از المان‌های مطرح برای زنجان محسوب می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
ملایی‌یگانه شهردار زنجان در مورد پروژه میدان 15 خرداد گفت: مصوبه طرح 15 خرداد با مخالفت کمیته تطبیق مواجه شده و تا به امروز مصوبه این پروژه تایید نشده است.