افتتاح ۳۱ طرح منابع طبیعی هم زمان با دهه مبارک فجر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، اسفندیار خزایی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه این طرح ها روزانه ۹ هزار نفر روز اشتغال مستقیم ایجاد کرده است ادامه داد:  برای راه اندازی این طرح هابیش از ۶ میلیارد و ۹۷۶ میلیون تومان اعتبار هزینه شده  و وسعت پنج هزار و ۸۵۰ هکتاررا در بر می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی ادامه داد: شهرستان های ملایر، نهاوند، فامنین و رزن هر کدام یک طرح افتتاح می شود در شهرستان تویسرکان سه طرح، شهرستان‌های بهار، اسدآباد و کبودراهنگ هر کدام ۲ طرح  به لهره برداری خواهد رسید

,

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان با بیان اینکه اجرای اجرای طرح های کپه کاری مراتع و بذرپاشی به وسعت ۷۲۰ هکتار در سال جاری آغاز و برای دهه فجر آماده بهره برداری شد افزود: اینطرح ها قابل بهره برداری در شهرستان‌های تویسرکان، اسدآباد، کبودراهنگ و نهاوند هستند.

,

خزائی عنوان کرد: توسعه جنگل با نهال در شهرستانهای بهار و ملایر در سطح ۲۰۰ هکتار و اجرای عملیات آبخیزداری در شهرستان‌های فامنین، تویسرکان، اسدآباد، بهار، رزن و کبودراهنگ از دیگر طرح های تاثیرگذار در حفظ منابع پایه آب وخاک هستند که از سال گذشته شروع شده و امسال در دهه فجر به بهره برداری می رسند.

,

وی کنترل رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب، حفاظت آب و خاک، جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارت های ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی را هدف اجرای این طرح ها دانست.

,

خزایی در پایان با بیان اینکه طرح های منابع طبیعی نقش موثری در رونق تولید و مهاجرت معکوس به روستا دارد افزود: بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستائیان، جوامع محلی و آبخیزنشینان، بالا بردن ارزش‌های زیست محیطی تفرجگاهی مناطق زیر پوشش پروژه های آبخیزداری از دیگر اهداف اجرای این پروژه ها می باشد.

,

انتهای پیام/

]
اسفندیار خزایی گفت ۳۱ طرح منابع طبیعی وآبخیزداری همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی  افتتاح خواهد شد.