تکمیل فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا تا ۱۰ اسفند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر پیام طبرسی در رابطه با جزییات و مراحل پروسه اجرای واکسن ایرانی کووید ۱۹، با بیان اینکه مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن به خوبی طی می‌شود، اظهار کرد: به زودی مجوز تزریق دو سری آخر داوطلبان تزریق واکسن در مرحله اول کارآزمایی بالینی، صادر می شود و تا ۱۰ اسفند تزریق واکسن برای همه ۵۶ داوطلب انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه تا به امروز نتایج کار مثبت بوده و حال عمومی ۲۱ داوطلب اول مطلوب است، عنوان کرد: تا الان عوارض خاص و نگران کننده‌ای گزرش نشده است.
,
 
,
دکتر طبرسی با بیان اینکه نتایج قطعی مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن کووایران حدود ۴ هفته بعد از تزریق دوم و پس از بررسی تیتر آنتی بادی داوطلبان مشخص می شود، اظهار کرد: البته تا الان تیتر انتی بادی داوطلبان اندازه ‌گیری و نتایج مطلوبی استخراج شده ولی برای تصمیم گیری نهایی هنوز زود است.
,
 
,
عضو تیم علمی واکسن "کُووایران برکت"  ادامه داد: با توجه به مثبت بودن مراحل طی شده تا به امروز و مطلوب بودن وضعیت ۲۱ داوطلب اول، مرحله بعدی تا پایان تزریق ۵۶ نفر داوطلب مرحله اول کارآزمایی با سرعت بیشتری انجام می‌شود.
,
 
,
دکتر طبرسی با بیان اینکه در صورت موفق بودن نتایج مرحله اول کارآزمایی، مرحله دوم از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ آغاز می‌شود، گفت: فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن با حدود ۵۰۰ داوطلب انجام خواهد شد و نتایج آن تا آخر اردیبهشت مشخص می‌شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه احتمالا بخش‌هایی از فاز دوم و سوم کارآزمایی بالینی واکسن "کُووایران برکت" باهم ادغام می‌شود، توضیح داد:با این حال فاز سوم و نهایی کارآزمایی با تعداد داوطلب بیشتری انجام خواهد شد.
,
 
,
عضو تیم علمی واکسن کُووایران با بیان اینکه درصورت موفقیت نتایج نهایی کارآزمایی، واکسیناسیون عمومی از اواخر بهار آغاز می‌شود، اظهار کرد: البته واکسیناسیون عمومی با خرید واکسن خارجی و بر اساس اولویت‌های تعیین شده از سوی وزارت بهداشت احتمالا به زودی آغاز می‌شود و واکسیناسیون از طریق واکسن ایرانی نیز در صورت موفقیت طرح و کسب مجوزهای لازم، از اواخر بهار آغاز می شود.
,
انتهای پیام /
 منبع: ایسنا
,
]
عضو تیم علمی واکسن "کُووایران برکت" با تشریح وضعیت داوطلبان مرحله اول کارآزمایی بالینی، توضیحاتی درباره ادامه پروسه تولید واکسن ایرانی ارایه کرد.