راه‌اندازی تالار «حراج باز» از شنبه هفته آینده در بورس کالا
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کالا خبر، عباس یعقوبی اظهار داشت: با فراهم شدن زیرساخت های موجود، از روز شنبه هفته آینده از تالار حراج باز بورس کالای ایران رونمایی می شود که این دست معاملات در بازارهای دنیا نیز مرسوم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
یعقوبی افزود: در بخشی از معاملات کالاها با توجه به ماهیت آن ها خریداران نیاز به زمان بیش تری جهت تصمیم گیری و خرید در زمان رقابت  دارند. در ابتدا این تالار برای معاملات یکجا در نظر گرفته شده است که در ادامه سایر کالاها و محصولات نیز به این تالار اضافه خواهد شد.
,
 
,
مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران در خصوص نحوه انجام معاملات در تالار حراج باز گفت: زمان های سبز (پیش گشایش)، زرد (مظنه یابی) و آبی (زمان های توقف) در تالار حراج باز مانند سایر تالارها انجام می شود اما زمان قرمز (رقابت) این تالار متفاوت از سایر تالاهارست.
,
 
,
یعقوبی ادامه داد: در زمان قرمز تالار حراج باز که یک دقیقه است، اگر سفارش خریدی با قیمت بالاتر از سفارش های موجود ثبت شود، مجدد زمان قرمز یک دقیقه تمدید می شود و این فرآیند ادامه پیدا می کند تا زمانی که سفارش قیمت بالاتری در یک دقیقه پایانی ثبت نشود و به این ترتیب بالاترین قیمت باقی مانده در سیستم به عنوان خریدار شناخته می شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه زمان یک دقیقه در تالار حراج باز حسب نظر ناظر تالار قابل تغییر است، گفت: براساس هماهنگی ها، تالار حراج باز از ساعت ۱۴:۳۰ شنبه آینده با عرضه سنگ آهن راه اندازی می‌شود.
,
 
,
به گفته یعقوبی، امکان حضور کارگزار نماینده خریدار و فروشنده در تالار حراج باز با هماهنگی قبلی فراهم است تا امکان مذاکره در حین معامله برای آن ها وجود داشته باشد.
,
 
,
براساس این گزارش، در پایین جدول زمانبندی شروع تالارهای بورس کالای ایران از روز شنبه مورخ ۱۱ بهمن ۹۹ به همراه جدول اعلام زمان های سبز، زرد، قرمز و آبی در انجام معاملات را مشاهده می‌کنید.
,

,

,

, ,

, ,
 
,

انتهای پیام

]
مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران از راه اندازی تالار حراج باز در بورس کالای ایران از روز شنبه مورخ ۱۱ بهمن ۹۹ خبر داد و گفت: این تالار برای مبادله کالاهایی که به زمان رقابت بیش تر نیاز دارد، راه اندازی می شود و با معاملات سنگ آهن افتتاح می‌شود.