فساد سیستمی عامل بی‌ثباتی بازار ارز و سکه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلمان تاج الدینی در گفت و گو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی توسط قوه قضائیه گفت:مقام معظم رهبری سال 79در خطبه های نماز جمعه به صراحت تمام فرمودند:"مسؤولان کشور - چه در قوّه‌ى مجریّه، چه در قوّه‌ى قضایّیه و چه در قوّه‌ى مقنّنه - باید با فقر و فساد و تبعیض در این مملکت مبارزه کنند. اگر بخواهند وضع امنیت کشور را، وضع معیشت مردم را، وضع عزّت بین‌المللى ما را تأمین کنند، راهش مبارزه‌ى با همین هاست. انواع و اقسام فسادها را باید شناسایى کنند و با آن مبارزه‌ى جدّى نمایند؛ نه در حرف و زبان".

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود: برخورد قاطع و بدون ملاحضه با مسئله اختلاس و فساد در دستگاه های دولتی و خصوصی یکی از مهمترین توصیه های مکرر مقام معظم رهبری هم خطاب به دولتمردان و هم خطاب به دستگاه قضایی است.

,

کارشناس ارشد اقتصاد تصریح کرد: متاسفانه در چند سال گذشته شاهد افزایش رانت های دولتی در سیستم اداری و اختلال های گسترده در نظام اقتصادی کشور هستیم که برخی از این اختلال ها ناشی از اختلاس ها و قانون گریزی مسئولان ارشد کشوری و وابستگان و نزدیکان آنان است که نمونه و مصادیق آن بسیار زیاد است.

,

وی تاکیدکرد: عزم راسخ دستگاه قضایی در مبارزه به مفاسد اقتصادی به مثابه جریان یافتن خونی تازه در رگ های جامعه است که مردم به برخورد های قاطع دستگاه قضایی بدون در نظر گرفتن ملاحضات لازم به وظیفه قانونی خود عمل می کند که نتیجه چنین اقداماتی در منظر ملت همواره مورد تحسین قرار گرفته است.

,

تاج الدینی گفت: وجود فساد سیستمی در زیرمجموعه های دولت یکی از ابر چالش ها مهمی است که واقعا در طی این چند سال گذشته مشاهده کردیم که مهمترین عامل بی ثابتی در سطح بازار در حوزه ارز و سکه و مسائل مختلف شده است.

,

وی افزود:در همین قضیه دلار به خوبی شاهد برخی اختلاس های کلان در حوزه روابط خانودگی مسئولان طراز اول کشوری در دولت بودیم که بیش از 18میلیارد دلار بر روی ارز4200تومانی جهانگیر ی بر باد به طوری که مقام معظم رهبری نیز به این موضوع اشاراتی داشتند.

,

این کارشناس ارشد اقتصادی گفت: با مبلغ18میلیارد دلار می توانستیم چرخه های نیمه جان اقتصاد و کارخانه های نیمه تعطیل را به چرخه تولید باز گردانیم و هزاران فرصت شغلی برای جوانان ایجاد کنیم که متاسفانه به دلیل همین اهمال کاری ها به خصوص در روباط خویشاوندی در نزدیکان دولت شاهد ذبح این فرصت ها هستیم.

,

وی در ادامه تاکیدکرد: مهمترین مسئله در بحث فساد سیستمی در دولت بحث نفوذ است که برخی از نزدکان به وزرای دولت با این نفوذ توانستند مبالغ زیادی را با رانت، رشوه، اختلاس به دست آورده و نظام اقتصادی کشور را با اختلال و کمبودات مختلفی مواجه کنند و این درحالی است که وقتی قوه قضائیه که رسالت ذاتی آن برخورد با همین دانه درشت ها است می خواهد برخورد کند مواضع تند و تیزی برعلیه قوه قضائیه می گیرند.

,

تاج الدینی گفت: بدون شک رویکرد انقلابی قوه قضائیه و عزم راسخ این قوه در برخورد قاطع با متخلفین و اختلاس گران یک اقدام کاملا جهادی است که مورد حمایت ویژه اقشار مختلف مردم به قشر های کم درآمد و نیازمندان است چرا که عدالت اجتماعی در برخورد با چنین پدیده های باید حتما رعایت شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
سلمان تاج الدینی با اشاره به اینکه فساد سیستمی عامل بی ثباتی بازار ارز و سکه است گفت: عزم راسخ قوه قضائیه در مبارزه با دانه درشت های مفسد قابل تقدیر است.