اخراج استاد دانشگاه روسی به دلیل رد «هولوکاست»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ولادیمیر ماتوِیِف» استاد دانشگاه «اقتصاد ملی و مدیریت عمومی» در مسکو به دلیل تکذیب و رد کردن وقوع حادثه دروغین موسوم به «هولوکاست» از این دانشگاه اخراج شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، ماتویف در روز بین‌المللی موسوم به یادآوری هولوکاست، وقوع هرگونه کشتار جمعی یهودیان توسط رژیم سابق آلمان را رد کرد و گفت: «اینکه می‌گویند ۶ میلیون یهودی کشته شدند،‌ داستان‌سرایی و خیال‌پردازی است».
,
 
,
بر این اساس، وی روز پنجشنبه طی سخنرانی که برای معلمان و اساتید منطقه سن‌پترزبورگ داشت، تاکید کرد «هیچ اتاقک گاز برای کشتن افراد در اردوگاه‌های کار اجباری» آلمان وجود نداشته بلکه آلمان‌ها از گاز برای گندزدایی و ضد عفونی کردن آن مکان‌ها استفاده می‌کردند.
,
 
,
در همان روز، دانشگاه دولتی مذکور طی بیانیه‌ای با ادعای اینکه نمی‌تواند «دروغ‌های ماتویف را بپذیرد» از اخراج وی خبر داد.
,
 
,
به نوشته تایمز اسرائیل، این دانشگاه مدعی شد که ماتویف در آن همایش آنلاین، نماینده آنها نبوده و حضور وی خارج از حیطه وظایف حرفه‌ای و زمان کاری او بوده است.
,
 
,
بر اساس این گزارش، «مناخم مندل پاوزنِر» خاخام یهودی در سن‌پترزبورگ نیز گفت که دفتر وی در پی شکایت از این استاد دانشگاه روسی به بهانه «اظهارات نفرت‌آمیز و تکذیب هولوکاست» است، اقدامی که در روسیه غیرقانونی است.
,
 
,
پیش از این نیز، شرکت فیسبوک اعلام کرده بود نظراتی را که موضوع آنها «انکار یا تحریف» حادثه دروغین «هولوکاست» باشد، حذف خواهد کرد.
,
 
,
در حال حاضر در ۱۶ کشور جهان، زیر سوال بردن هولوکاست از نظر قانونی ممنوع است. این کشورها عبارتند از: اتریش، بلژیک، کانادا، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، مجارستان، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوگزامبورگ، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی و سوئیس.
,
 
,
این در حالی است که بسیاری از این کشورها، اهانت به اسلام و مقدسات اسلامی را جزو مصادیق «آزادی بیان» به شمار می‌آورند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: فارس
]
یک دانشگاه دولتی روسیه، یکی از اساتید خود را به بهانه تکذیب حادثه دروغین هولوکاست از کار برکنار کرد.