۹۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن زنجان توسط بنیاد مسکن احداث می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا خواجه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: یکی از فعالیت‌ها در حوزه مسکن شهری، مشارکت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه 3714 نفر ثبت‌نام کرده بودند، خاطرنشان کرد: در نهایت پس از بررسی‌های لازم از جمله سبز بودن فرم «ج» 3111 نفر واجد شرایط شناخته شدند.

,

خواجه‌ای افزود: تاکنون 580 نفر، مبلغ اعلامی را به حساب واریز کرده و متقاضی موثر شناخته شده‌اند.

,

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن، متولی ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای کمتر 100 هزار نفر بوده اما اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تامین زمین اقدام می‌کند.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زنجان و ابهر گفت: پروژه‌های ابهر و همچنین 368 واحدی گلشهر زنجان نیز توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود اما مسئولیت این واحدها با اداره کل راه و شهرسازی استان است.

,

وی با بیان اینکه با احتساب شهر زنجان حدود 900 واحد در دست احداث است، اظهار داشت: این واحدها از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و طبق زماندنی، اجرا می‌شوند.

,

خواجه‌ای خاطرنشان کرد: 53 هزار و 174 مترمربع، زیربنای غیرمفید واحدها است.

,

این مسئول با بیان اینکه بنیاد مسکن در ساخت واحدهای مسکن مهر نیز مشارکت داشت، گفت: ساخت بیش از 4 هزار واحد مسکن مهر بر عهده بنیاد مسکن بود و زنجان، اولین استانی بود که اتمام مسکن مهر را جشن گرفت و پرونده آن جمع شد.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه 3160 واحد مسکونی استان در بارندگی‌های شدید و سیل‌های سال 98 خسارت دیده بود، اظهار داشت: 1500 واحد احداثی و بیش از 1600 واحد نیز تعمیری بود.

,

وی خاطرنشان کرد: بیش از 94 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات و 33 میلیارد تومان نیز تسهیلات بلاعوض برای جبران این خسارت‌ها تخصیص یافت و هزینه شد.

,

خواجه‌ای با بیان اینکه در این زمینه نسبت به تامین بیش از 10 هزار تُن سیمان رایگان، هدیه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اقدام شد، افزود: برای اینکه حلاوت و شیرینی این هدیه به کام روستاییان بنشیند، هزینه حمل و نقل سیمان‌ها به مبلغ 700 میلیون تومان را نیز بنیاد مسکن، تقبل کرد.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این اداره کل متولی احداث واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است، گفت: با احتساب شهر زنجان حدود ۹۰۰ واحد در دست اقدام است.