۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به جامعه عشایرای ایلام اختصاص یافت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، "شاهپور علایی مقدم"، در نشست شورای عشایر استان ایلام در شهرستان دهلران گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۲۸۸ پروژه عشایر در کشور با یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد که سهم استان ایلام از این تعداد ۲ پروژه با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

رئیس سازمان امور عشایری ایران گفت: همچنین در دهه فجر ۲۸۲ پروژه برون سازمانی توسط دستگاه‌های مرتبط با عشایر با اعتبار ۱۴ هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

,

وی گفت: کل عرصه‌های مراتع کشور ۸۴ میلیون هکتار از این مقدار ۳۴ میلیون هکتار در اختیار عشایر است.

,

وی به نیاز ۸۶۰ هزار تنی گوشت قرمز کشور در سال اشاره کرد و اظهار کرد: عشایر با تولید ۲۰۰ هزار تن از این میزان در واقع ۲۵ درصد گوشت کشور را تأمین می‌کنند.

,

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: امسال ۱۰۰ هزار نفر از عشایر کشور بیمه رایگان می‌شوند که از این تعداد سهم استان ایلام چهار هزار نفر است.

,

وی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال در این سفر برای تأمین تسهیلات کم بهره به عشایر استان خبر داد و افزود: ما در زمینه پرداخت تسهیلات چهار درصد و باز پرداخت پنج ساله به عشایر استان مشکل نداریم.

,

رئیس سازمان امور عشایری ایران، به ماده ۱۰ و ۱۲ در خصوص تسهیلات عشایر اشاره کرد و یادآور شد: ضمانت این تسهیلات به صورت زنجیره‌ای است و از این محل به شهرستان توجه ویژه خواهد شد.

,

علایی مقدم به رفع مشکلات عشایر از محل ارزش افزوده هم اشاره کرد و گفت: می‌شود با این اعتبار نیز بخشی از مشکلات جامعه عشایر را مرتفع و در چندین سال شاهد رفع عمده مشکلات عشایر از این محل بود.

,

وی تاکید کرد: ۵۷۰ هزار تن نهاده سهم عشایر کشور است که تاکنون ۴۷۰ هزار تن آن توزیع شده است.

,

 

,

انتهای پیام/س

]
رئیس سازمان امور عشایری ایران از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال در این سفر برای تأمین تسهیلات کم بهره به عشایر استان خبر داد.