ثبت تردد بیش از ۱۲۷هزار دستگاه کامیون در مرز بازرگان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جابر اکبرزاده در گفت و گو با مرزداران، اظهار داشت: متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز به علت کنترل‌های بهداشتی ۴۲۴ دستگاه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرزداران,

وی ادامه داد: در این مدت ۵۹ هزار و ۴۷۴دستگاه کامیون از کشور خارج شده است که به علت شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های تجاری ناشی از آن، شاهد کاهش ۴۵ درصدی در این حوزه نسبت به مدت زمان مشابه هستیم.

,

مدیر پایانه مرزی بازرگان، گفت: تعداد کامیون ورودی به کشور از این پایانه مرزی نیز طی امسال ۶۷ هزار و ۶۵۹ دستگاه بوده در حالی که در سال گذشته در این مدت ۱۴۱ هزار و ۴۴۳ دستگاه بود.

,

اکبرزاده ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی، پتروشیمی، مصنوعات سنگی و فلزی است.

,

وی با اشاره به کشورهای هدف صادارتی نیز اظهار داشت: کشورهای آسیایی و اروپایی عمده مقاصد و وارد کننده‌های این مرز هستند.

,

مدیر پایانه مرزی بازرگان، با اشاره به کالاهای وارداتی گفت: عمده کالاهای وارداتی از طریق این پایانه مرزی شامل انواع ماشین آلات صنعتی، رنگ، اسکلت فلزی، انواع پارچه، لوازم و قطعات یدکی است.

,

اکبرزاده ادامه داد: گمرک بازرگان از ۱۵خرداد ‌سال جاری پس از پیگیری‌ های متعدد مسوولان فقط برای تردد کامیون‌ها به صورت ۲۴ساعته فعال شده است.

,

انتهای پیام/

]
مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اینکه این مرز یکی از بزرگترین پایانه‌های ورود و خروج کشور است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۷ هزار و ۱۳۳ دستگاه کامیون از این مرز تردد کرده است.