صادرات عامل اصلی صعود قیمت میوه‌ها در بازار زنجان است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد علت افزایش قیمت میوه در استان زنجان اظهار کرد: ۸۰ درصد میوه‌هایی که در بازار عرضه می‌شود، میوه‌های سردخانه‌ای هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: تنها حدود ۱۰ درصد میوه‌ها عرضه شده در بازار گلخانه‌ای بوده و ۱۰ درصد نیز وارداتی است.

,

رئیس اتحادیه اتاق اصناف استان زنجان با تاکید براینکه افزایش قیمت میوه‌ها از مبدا اتفاق افتاده و صادرات میوه‌ها باعث افزایش آن در داخل کشور شده است عنوان کرد: هر زمان راه صادرات یک میوه آزاد می‌شود بلافاصله قیمت آن در بازار روند صعودی به خود می‌گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه گرانفروشی میوه کمتر در بازار زنجان اتفاق می‌افتد خاطر نشان کرد: نظارت بر بازار انجام می‌شود و با متخلفان نیز برخورد لازم صورت میگیرد.

,

موسوی با تاکید بر اینکه افزایش هزینه‌های باربری نیز بر قیمت میوه تاثیر گذاشته است بیان کرد: این عامل تنها یکی از موارد تاثیر گذار در افزایش قیمت‌ها در بازار است.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سالهای گذشته طرح توزیع میوه شب عید برنامه ریزی شده است تاکید کرد: خرید میوه شب عید توسط سازمان صمت انجام می‌شود و در ایام پایانی سال در بازار توزیع خواهد شد.

,

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به افزایش قیمت موز در زنجان عنوان کرد: باید این موضوع بررسی شود که چه عاملی باعث افزایش قیمت آن در بازار شده و وارد کنندگان باید نسبت به این موضوع پاسخ دهند.

,

به گزارش موج رسا قیمت میوه در استان زنجان به افزایش یافته و در حال حاضر پرتقال هر کیلوگرم ۱۶ هزار تومان، خیار ۱۷ هزار تومان،سیب ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در بازار زنجان عرضه می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
موسوی رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به افزایش قیمت میوه در استان زنجان گفت: صادرات، افزایش کرایه حمل از جمله عوامل اصلی در افزایش قیمت میوه‌ها در بازار شده است.