آغاز اولین مرحله تزریق واکسن کرونا در مشهد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا رحیمی، مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: هم‌زمان با سراسر کشور امروز اولین مرحله تزریق واکسن کرونا در مشهد آغاز می‌شود.

وی افزود: امروز ساعت ۱۲ و نیم در مرکز بهداشت سناباد، واکسن کرونا به ۵ نفر از پرسنل آی‌سی‌یو کرونا در مشهد تزریق می‌شود.

رحیمی خاطر نشان شد: در مرحله اول تزریق واکسن کرونا، اولویت با پرسنل و کادر درمانی است که در بخش‌های آی‌سی‌یو کرونایی بیمارستان‌ها مشغول به فعالیت هستند.

مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: روز جمعه اسامی پرسنل فعال در بخش آیسیو کرونایی در مشهد به وزارت خانه ارسال شد و روز گذشته ماشین حمل واکسن به مشهد رسید.

وی در خصوص زمان واکسیناسیون سراسری کرونا در خراسان رضوی، گفت: هنوز زمانی به ما اعلام نشده است و ما در این خصوص تابع و مجری تصمیمات وزارت بهداشت هستیم.

همچنین دکتر سید کاظم فرهمند در اظهار نظری با اشاره به اینکه به منظور حفظ سلامتی مردم واکسن اسپوتنیک خریداری شده، گفت: اولویت واکسیناسیون برای کادر درمان و پرستاری درگیر با بیماران کرونایی به خصوص در بخش مراقبت های ویژه است.

وی با اشاره به اینکه این واکسن در ۲دوز و به فاصله ۲۱ روز تزریق می شود، عنوان کرد: تزریق واکسن به کادر درمان نیز با رعایت ضوابط مشخص و براساس کدملی صورت می گیرد.

دکتر فرهمند با بیان اینکه در هفته آینده احتمالا این واکسن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار می گیرد، ابراز کرد: به تناوب براساس اولویت افراد در معرض خطر ،این واکسن به همه مردم تزریق می شود.

وی اظهار کرد: این واکسن شرایط نگهداری خاصی دارد و در منفی ۲۰ درجه سالم می ماند از همین رو توزیع و تزریق آن باید طبق ضوابط خاصی انجام شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
رحیمی از آغاز اولین مرحله تزریق واکسن کرونا در مشهد خبر داد و گفت: در مرحله اول تزریق واکسن کرونا، اولویت با پرسنل و کادر درمانی است.