«جانِ آتش» با موضوع دفاع مقدس در یزد منتشر می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصادق کوچک‌زاده در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به کنگره ملی بزرگداشت چهار هزار شهید استان یزد در اسفندماه، چاپ و انتشار آثاری با موضوع شهدا را از جمله اهداف این کنگره عنوان کرد و گفت: در همین راستا نویسندگان مرتبط با این نهاد از تابستان امسال پژوهش و نگارش زندگی‌نامه تعدادی از شهدای شاخص استان را آغاز کردند که برخی از این آثار در دست چاپ و انتشار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان اینکه کتاب «جانِ آتش» به قلم محمد بلوچی نویسنده یزدی در نوبت چاپ قرار دارد و به زودی توسط انتشارات سوره مهر در قطع رقعی روانه بازار کتاب خواهد شد، افزود: سعی می‌کنیم سایر آثار نیز چاپ و در کنگره رونمایی شود.

,

رییس حوزه هنری استان ادامه داد: «جانِ آتش» در حدود 150 صفحه به بررسی زندگی شهید امیر سرلشکر محمدکاظم واعظ یکی از فرماندهان ارتش در هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد.

,

وی افزود: این زندگی‌نامه‌ داستانی، بخشی از زندگی خصوصی و شغلی این شهید والامقام را از زبان خواهر، برادرها و همرزمانش روایت می‌کند.

,

کوچک‌زاده بیان کرد: این اثر یکی از تازه‌ترین آثار تولید شده در حوزه ادبیات پایداری به لحاظ قالب و نثر به شمار می‌رود و یک اثر از منظومه آثار فرماندهان شهید است.

,

وی افزود: این کتاب با همکاری حوزه هنری یزد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد آماده چاپ شده است.

,

رییس حوزه هنری یزد با بیان اینکه خاطرات و میراث مجاهدان و شهدای دفاع مقدس باید ثبت و ماندگار و به نسل‌های آینده منتقل شود، گفت: یکی از اهداف ادبیات پایداری و تبیین خاطرات دفاع مقدس، بزرگداشت شهدا و ایثارگران و تقویت روحیه مجاهدت و مقاومت در جامعه است.

,

, ,

محمدکاظم واعظ متولد 16 دی‌ماه 1331 در شهر یزد پس از گرفتن دیپلم متوسطه در سال 1350 در آزمون ورودی دانشکده افسری پذیرفته شد و به تحصیل علوم نظامی پرداخت. وی چهار سال بعد از دانشکده فارغ التحصیل و به «گروه 55» توپخانه اصفهان منتقل شد.

,

در سال‌های 56 و 57 که اوج مبارزات مردم با رژیم طاغوت بود او نیز با مردم همگام و همراه شد و با توجه به ارتباطی که با دفتر شهید محراب آیت الله صدوقی(ره) و سایر علمای یزد و اصفهان داشت شروع به آگاه سازی کارکنان ارتش کرد.

,

واعظ پس از پیروزی انقلاب در غرب کشور در برابر ضد انقلاب وگروه‌های معاند به مقابله پرداخت و با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های جنوب شد و در مأموریت‌های مختلف رزمی حضوری فعال داشت؛ او این افتخار را داشت که در بیشتر عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس حضور داشته باشد .

,

این شهید گرانقدر سرانجام  25 تیرماه 1367 در «سه راه دزفول ـ شوش» بر اثر اصابت گلوله‌های تیربار هوایی دشمن به فیض شهادت نائل آمد.

,

گزیده‌ای از کتاب:

,

غروب حزن‌انگیزی بود و خورشید داشت خون می‌خورد. دیدم یک جیپِ فرماندهی از کنارم گذشت و چند متر جلوتر متوقف شد. دنده‌عقب گرفت و جلوی پایم زد روی ترمز. ابروهایم را در هم فرو کردم و با دقت به جلو خیره شدم که ببینم چه خبر است. دیدم کاظم از ماشین پرید پایین...

,

محمد بلوچی متولد 1368در یزد، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد روانشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی است و هم اکنون به عنوان معلم در یزد مشغول فعالیت است.

,

وی از اردیبهشت 98 به طور جدی در دوره‌های آموزش داستان‌نویسی و رمان‌نویسی حوزه هنری استان یزد شرکت کرده و پس از یک سال موفق به نگارش نخستین اثر خود شده است.

,

«جانِ آتش» حاصل بیش از چهار ماه پژوهش، مصاحبه و نگارش این نویسنده جوان است.

,

انتهای پیام/

]
کوچک زاده رئیس حوزه هنری یزد از انتشار کتاب «جانِ آتش» روایتی از زندگی شهید امیر سرلشکر محمدکاظم واعظ خبر داد.