انفجار مین‌های به‌جا مانده از جنگ قره‌باغ 14 کشته برجا گذاشته است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با گذشته سه ماه از توافق سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر توقف درگیری‌ها بر سر قره‌باغ کوهستانی، باکو آماری از تلفات ناشی از انفجار مین‌های برجای مانده در این منطقه ارائه داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
دفتر دادستانی کل جمهوری آذربایجان خبر داد، از زمان امضای توافق آتش‌بس درگیری‌ها بین این کشور و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی، ۱۴ نفر از شهروندان آذربایجانی در نتیجه انفجار مین قربانی و ۶۰ تن زخمی شدند‌.
,
 
,
به گزارش خبرگزاری آناتولی، انفجارهای ناشی از مین‌های بر جای مانده در مناطق درگیری‌های نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان همچنان قربانی می‌گیرد.
,
 
,
روسای جمهور روسیه، جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان دهم نوامبر ۲۰۲۰ (۲۰ آبان ۱۳۹۹) پس از درگیری‌های شدید بر سر  قره‌باغ کوهستانی یک توافق ۱۰ بندی برای آتش‌بس امضا کردند.
,
 
,
دادستانی جمهوری آذربایجان اعلام کرد، در نتیجه مین‌های کار گذاشته شده نیروهای ارمنستانی در قره‌باغ کوهستانی از زمان امضای توافق آتش‌بس، ۱۴ شهروند جمهوری آذربایجان شامل ۵ نظامی این کشور جانشان را از دست دادند.
,
 
,
طبق اعلام این نهاد قضایی، ۵۲ سرباز و هشت شهروند جمهوری آذربایجان هم در نتیجه همین انفجارها زخمی شده‌اند.
,
 
,
دفتر دادستانی جمهوری آذربایجان همچنین هشدار داد، تا زمانی که مناطق بازپس گرفته شده از ارمنستان در قره‌باغ از مین پاکسازی نشده است، وارد این مناطق نشوند.
,
 
,
به رغم آنکه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در روزهای اخیر طرف مقابل را به نقض آتش‌بس در قره‌باغ کوهستانی متهم کرده‌اند، اجرای این توافق با میانجیگری مسکو با فراز و نشیب‌هایی در حال انجام است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
دفتر دادستان کل جمهوری آذربایجان خبر داد، از زمان آتش‌بس بین این کشور و ارمنستان در قره‌باغ کوهستانی، ۱۴ شهروند آذربایجانی در نتیجه انفجار مین‌های کارگذاشته شده، قربانی و ۶۰ تن زخمی شدند‌.