80 درصد نهاده‌ مورد نیاز دامداران زنجان تامین می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد تامین نهاده‌های دامی استان زنجان اظهار کرد: در بخش نهاده‌ها اقدامات خوبی انجام شده است و تا حد امکان نیاز دامداری‌ها تامین می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه عرضه عامل افزایش قیمت گوشت قرمز نیست تصریح کرد: قیمت علوفه یونجه و برخی نهاده کاه و کولش به شدت افزایش یافته چرا که قیمت آنها نیز در بازار آزاد است.

,

مدیر بهبود امور دامی جهادکشاورزی استان زنجان بیان کرد: این امر موجب افزایش هزینه‌های تولید و پرورش دام در استان زنجان شده است.

,

وی با بیان اینکه میزان عرضه نمی‌تواند دلیلی برای افزایش قیمت گوشت قرمز در استان زنجان باشد افزود: اگر کمبودی از میزان گوشت قرمز در استان زنجان داشته باشیم از استانهای همجوار تامین می‌شود.

,

صادقی با اشاره به اینکه تا به امروز کمبود دام در استان زنجان نداریم گفت: واردات دام سنگین از سایر استانها انجام می‌شود و در دام سبک مشکلی وجود ندارد و مازاد تولید نیز در استان داریم و به سایر استانها نیز صادرات می‌شود.

,

وی همچنین در مورد تامین نهاده مورد نیاز دامداران اظهار کرد: نهاده‌های مورد نیاز دامداریهای صنعتی به صورت مستقیم داده می‌شود و مشکلی هم در این باره وجود ندارد.

,

مدیر بهبود امور دامی جهادکشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: نهاده مورد نیاز واحدهای غیرصنعتی روستایی از طریق کنسانتره در اختیار دامداران قرار می گیرد.

,

وی با تاکید براینکه روند تامین نهاده‌ها بهبود یافته است افزود: در حال حاضر تمام تلاش خود را بکار گرفتیم و 70 تا 80 درصد نهاده مورد نیاز دامداریها تامین می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
صادقی مدیر بهبود امور دامی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه 80 درصد نهاده‌ مورد نیاز دامداران زنجان تامین می‌شود گفت: در حال حاضر مشکلی در تامین خوراک دام واحدهای صنعتی در استان زنجان وجود ندارد.