هیچ مسوولی مصونیت قضایی ندارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: طرح شکایت از مسوولان کشور یکی از حقوقی است که در قانون اساسی در اصل 90 پیش‌بینی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی عنوان کرد: در وهله اول کمیسیون اصل 90 مجلس مسوول بررسی موضوع شکایت از دستگاه‌ها و مسوولان کشور است، بنابراین اگر مصادیقی از توهین و یا جرم در شکایات وجود داشته باشد، از طریق قوه قضائیه پیگیری می‌شود.

,

نماینده مردم خرم‌‌آباد و چگنی در خانه ملت بیان کرد: پس از طرح موضوع و بررسی آن در کمیسیون اصل 90 مجلس، در صورت وارد دانستن شکایت و مصداق ادعایی وارده پرونده برای رسیدگی نهایی به قوه قضائیه ارجاع می‌شود.

,

ویسکرمی با اشاره به اینکه در گذشته نیز مواردی از طرح شکایات از روسای جمهور و دیگر مسوولان وجود داشته است، افزود: رسیدگی به موضوع اهانت‌های حسن روحانی به مردم در زمان تصدی سمت ریاست جمهوری و حتی پس از آن قابل پیگیری و رسیدگی است.

,

وی تاکید کرد: اجماع نظر در بین نمایندگان مجلس مبنی بر رسیدگی به اهانت‌های رئیس جمهوری به مردم وجود داشته اما درباره بر نوع و نحوه برخورد اختلاف نظراتی وجود دارد، البته نمایندگان مجلس همواره موضوع طرح سوال و تذکر به مسوولان را در دستور کار خود دارند.

,

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در زمینه رسیدگی به تخلفات و بعضا اهانت‌های مسوولان خلا قانونی وجود ندارد، اما در این باره کوتاهی و اهمال شده است.

,

ویسکرمی ادامه داد: بخشی از پرونده‌های تخلفات روسای جمهور به دلایلی مانند اهمال و کوتاهی ادوار مجلس در عدم ارجاع به قوع قضائیه در کمیسیون اصل 90 خاک می‌خورد، همچنین در خصوص برخی دیگر از پرونده‌ها قوه قضائیه مصالح را رعایت کرده است.

,

وی تاکید کرد: این در حالی است که بر اساس قانون اساسی همگان در برابر قانون مساوی هستند و باید همه تخلفات به صورت یکسان بررسی و رسیدگی شوند.

,

نماینده مردم خرم‌‌آباد و چگنی در خانه ملت با انتقاد از تصور نادرست مصونیت از سوی برخی مسوولان، بیان کرد: به نظر می‌رسد مجلس یازدهم نسبت به تخلفات مسوولان ارشد کشوری هوشیار بوده و در این باره بی‌اعتنا نباشد.

,

ویسکرمی عنوان کرد: مصداق این ادعا آن است که هم‌اکنون و به گزارش کمیسیون قضایی و حقوق، موارد متعدد استنکاف از اجرای ماده یک قانون مدنی در اجرای ماده 234 از سوی رئیس جمهور از دستورکارهای جلسات صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

,

 

]
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجماع نظر مجلسی‌ها درباره رسیدگی به موضوع اهانت‌های رئیس جمهور به مردم، گفت: هیچ مسوولی مصونیت قضایی ندارد و تخلفات باید موضوع رسیدگی و پیگیری شود.