برگزیدگان «هنر مقاومت» معرفی شدند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم پایانی ششمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» عصر دیروز جمعه اول اسفندماه با حضور سید محمدیاشار نادری مدیرعامل بنیاد روایت فتح، مسعود نجابتی دبیرکل و محمد حبیبی دبیر اجرایی جشنواره «هنر مقاومت» و جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ششمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت»,

در این مراسم که اجرای آن برعهده امیرحسین مدرس بود، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، طاهر شیخ الحکمایی و محمدرضا دوست‌محمدی دبیران بخش‌های کارتون و کاریکاتور، بخش حجم و بخش تصویرسازی ششمین جشنواره هنر مقاومت نیز حضور داشتند.

,

مسعود نجابتی دبیرکل ششمین جشنواره هنر مقاومت به عنوان اولین سخنران به سختی‌های بسیاری که برای حفظ هنر انقلاب کشیده شده، اشاره کرد و گفت: «هنر مقاومت» نزد ما امانت است؛ این امانت را از اساتید و پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی دریافت کردیم و سعی بر حفظش نیز داشتیم و داریم اما در این سال‌ها که برای حفظ آن کوشیدیم، طعنه‌ها و حرف‌های زیادی شنیدیم.

, مسعود نجابتی,

وی تاکید کرد: ما فضای هنر را خط کشی نکرده‌ایم اما خط کشی در این فضا وجود دارد و به همین دلیل باید ببینیم کدام طرف ایستاده‌ایم. تا زمانی که جنگ و مبارزه و شرک و کفر در جهان باقی است، ما هم در میدان «هنر مقاومت» حضور خواهیم داشت.

,

, ,

دبیرکل جشنواره «هنر مقاومت» همچنین بیان کرد: در این جشنواره به همان میزانی که به شهدای مدافع حرم پرداختیم، به شهدای مدافع سلامت هم پرداختیم و همان‌قدر که به شهدای غواص پرداختیم، به شهدای آتش‌نشان هم اشاره کردیم.

,

در ادامه این مراسم، عباس ساکی هنرمند جانباز رشته نقاشی در ششمین جشنواره «هنر مقاومت» تجلیل به عمل آمد. همچنین، از محمدعلی رجبی دوانی هنرمند پیشکسوت نقاش و نگارگر، محمدعلی کشاورز هنرمند پیشکسوت طراح گرافیک، سیدعباس میرهاشمی هنرمند پیشکسوت عکاس و محمدحسین صلواتیان هنرمند پیشکسوت تصویرساز و کارتونیست نیز به عنوان هنرمندان پیشکسوت عرصه هنر مقاومت تجلیل شد.

,

محمدعلی کشاورز پس از مراسم تقدیرش در سخنانی گفت: من و دوستان دیگر، بیش از اعتبارات مادی به اعتبارات اخروی نیاز داریم و امیدوارم نصیب‌مان شود.

,

محمدعلی رجبی پس از دریافت لوح تقدیرش، تاکید کرد: باید از هنرمندانی تجلیل کرد که هنر انقلاب را با آثار خود زنده نگه داشته و لحظه‌ای از آرمان‌هایشان کوتاه نیامده‌اند هنرمندانی که در برابر همه لحن‌ها و طعنه‌ها مقاومت کردند و از هنر انقلاب دست برنداشتند.

,

سیدعباس میرهاشمی نیز در سخنانی کوتاه ابراز امیدواری کرد که شرایطی فراهم شود تا هنرمندان جوان کشورمان نیز بیش از پیش دیده شوند.

,

بر این اساس، اهدای جوایز به برگزیدگان این دوره جشنواره «هنر مقاومت» پایان بخش مراسم بود. البته نکته جالب توجه در اهدای جوایز این بود که تنها تندیس و لوح تقدیر برگزیدگان اهدا و قرار شد جوایز نقدی به حساب برگزیدگان واریز شود! همچنین برگزیدگان شهرستانی این جشنواره به دلیل شرایط و محدودیت‌های ناشی از کرونا، در مراسم حضور نداشتند.

,

برگزیدگان به شرح زیر معرفی شدند:

, برگزیدگان به شرح زیر معرفی شدند:,

رشته نقاشی

, رشته نقاشی,

محمدعلی نادری، محمد اسدی جوزانی و صادق اکبری درا ین بخش تقدیر شدند.

,

نفر اول: طهمورث آشناگر

,

نفر دوم به صورت مشترک: حسین شیخ‌علی‌شاهی و غلامرضا شاملو

,

نفرات سوم مشترک: مونا فرزانه و مهدی پرستار

,

رشته حجم

, رشته حجم,

نفر اول: نسرین شاپوری

,

نفر دوم: مرضیه سرسریان

,

نفر سوم: مهدی احمدی

,

رشته عکاسی

, رشته عکاسی,

الف) موضوع کمک‌های مومنانه:

,

نفر اول: کریم متقی

,

نفر دوم: وحید احمدی

,

نفر سوم: محمد رضایی

,

ب) موضوع مدافعان سلامت:

,

نفر اول: محمد مهدی دورانی

,

نفر دوم: مرتضی جابریان

,

نفر سوم: محمد آهنگر

,

رشته گرافیک

, رشته گرافیک,

احسان صناعی‌راد، مرضیه چوپان و ساناز برجی‌خانی در بخش گرافیک تقدیر شدند.

,

برگزیدگان بدون رتبه‌بندی:

,

مهدی مصطفوی، احسان صناعی‌راد، صدیقه احمدی، مریم موسوی و هاله وجدانی

,

رشته کارتون

, رشته کارتون,

نفر اول: سعید صادقی

,

نفر دوم: جیجت کاستانا از اندونزی

,

نفر سوم به صورت مشترک: علیرضا پاکدل و سجاد رافعی

,

رشته تصویرسازی

, رشته تصویرسازی,

ایمان نوری نجفی، زهره محمدی، مطهره غلامی، آرام علایی، شقایق صفایی، نوشین بیجاری، سیدحامد الحسینی و سیده مرضیه ارشد در این بخش تقدیر شدند.

,

نفر اول: مهدی پرستار

,

نفر دوم: لیلا تیموری نژاد

,

نفرات سوم به صورت مشترک: کمیل کریمی و نادیا ایرانی

,

رشته تایپوگرافی

, رشته تایپوگرافی,

هدایت الله موسوی، مهدی عسکری، محمود بازدار و حسام فرهمند تقدیر شدند.

,

نفر اول: محبوبه جوادی پور

,

نفر دوم: امین احمدی

,

نفر سوم: داود خلیلی

,

رشته پرچم و کتیبه

, رشته پرچم و کتیبه,

حسین ونکی و فاطمه کرمانی تقدیر شدند.

,

برگزیدگان بدون رتبه‌بندی:

,

مجید کشاورزی میان‌دشتی، محمد صابر شیخ رضایی و مجتبی حسن‌زاده.

,

انتهای پیام/

]
مسعود نجابتی در مراسم پایانی جشنواره «هنر مقاومت» بیان کرد هنر انقلاب در دست ما امانت است و برای حفظ آن کوشیدیم؛ ما فضای هنر را خط کشی نکرده‌ایم اما خط کشی در این فضا وجود دارد.