سوم اسفندماه؛ آغاز ثبت اطلاعات ثانویه وزن دانش آموزان در سامانه سناد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، ماشاءالله میرزاحسینی درباره اجرای طرح کوچ اظهار کرد: اکنون در دوره مداخله به سر می‌بریم در واقع در این مرحله آموزش‌های لازم که به نیروی انسانی داده شده است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان،,

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی لازم به دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد انجام می‌شود همچنین ۶ نمره درس تربیت‌بدنی به موضوع کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان اختصاص پیدا کرده است.

,

میرزاحسینی از ارسال ابلاغیه سنجش ثانویه به ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان خبر داد و اظهار کرد: در نظر داریم در اسفند سال جاری این سنجش را اجرایی کنیم تا میزان اثربخشی فعالیت‌های انجام شده تاکنون ارزیابی شود.

,

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: هرچند مدارس در این ایام تقریباً تعطیل بوده و مداخلات به سختی صورت گرفته است، اما بازهم گام‌های رو به جلو برداشتیم و قصد داریم این کار را به صورت سالانه یا دو سالانه تعقیب کنیم و روند کاهشی یا افزایشی چاقی، اضافه وزن دانش آموزان و حتی وضعیت وزن طبیعی را مورد ارزیابی قرار دهیم.

,

ماشاالله میرزا حسینی با تاکید بر استمرار طرح کوچ در استان گفت: با توجه به روند شناسی که انجام دادیم، آینده‌پژوهی هم در نظر گرفتیم تا وضعیت سلامت کودکان و نوجوانان کشور را هم از این حیث مورد توجه قرار دهیم در واقع کوچ یکی از طرح‌های دائمی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

,

وی در پاسخ به این پرسش که چه ساز و کار و تضمینی برای اجرای طرح‌های مداخله‌ای طرح کوچ در نظر گرفته شده است، بیان کرد: اصل این کار بر توجیه و آموزش خانواده‌ها بنا شده است ضمن آن که نیروی انسانی در مدارس هم مورد آموزش قرار گرفتند و با کارنامه آموزشی نیمسال اول دانش آموز کارنامه طرح کوچ هم صادر می‌شود.

,

میرزا حسینی اضافه کرد: در این کارنامه به اقتضای وضعیت هر دانش‌آموز توصیه‌های لازم به خانواده و دانش آموز داده می‌شود هرچند، چنانچه دانش آموزان در مدارس حضور داشتند فعالیت‌های مداخله‌ای ما موثرتر واقع می‌شد، اما با شرایط کنونی هدف‌گذاری کردیم تا کار همچنان استمرار داشته باشد.

,

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: در سنجش ثانویه اثربخشی کار را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم تا به اهداف تعیین شده برسیم و حتی اگر امسال به این اهداف دست پیدا نکنیم این طرح تداوم خواهد داشت چرا که این کار از یک ضرورت و عقلانیت لازم برخوردار است.

,

ماشاالله میرزا حسینی گفت: بالاخره سال‌های آینده وضعیت بهتر خواهد شد و دانش‌آموزان آموزش حضوری را بار دیگر تجربه می‌کند در نتیجه آثار بهتری از طرح کوچ را شاهد خواهیم بود.

,

وی با بیان اینکه ثبت اطلاعات ثانویه وزن دانش آموزان در سامانه سناد به منظور کنترل وزن و چاقی دانش آموزان” کوچ” از سوم اسفند ماه آغاز شده و تا بیستم اسفند ماه جاری ادامه دارد تاکید کرد: مدیران مدارس با محوریت مربیان تربیت بدنی در اسرع وقت اقدام نمایند زیرا این زمان به هیچ وجه تمدید نمی شود.

,

انتهای پیام/

]
میرزاحسینی گفت: ثبت اطلاعات ثانویه وزن دانش آموزان در سامانه سناد به منظور کنترل وزن و چاقی دانش آموزان " کوچ" از سوم اسفند ماه آغاز شده و تا بیستم اسفند ماه جاری ادامه دارد.