سیره امام جواد (ع) بهترین راه برای کمک به نیازمندان جامعه است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: امام جواد (ع) فرمود:" مَنْ أَصْغی إِلی ناطِق فَقَدْ عَبَدَهُ، فَإِنْ کانَ النّاطِقُ عَنِ اللّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللّهَ" به این معنا که اگر هر کسی هر چیزی را شنید و باور کرد، مثل این است که او را عبادت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی افزود: در این بیان امام جواد (ع)، اگر سخنگو از طرف خداوند متعال باشد، مثل این است که حرف خدای رحمان را گوش داده است و اگر سخنگو از طرف شیطان باشد مانند این است که بندگی شیطان را کرده است.
,
 
,
کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: در حال حاضر رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری و فضای مجازی فعالیت می‌کنند که وظیفه دارند صادقانه سخن بگویند تا جامعه مضطرب و ملتهب نشود چرا که در اینصورت است که مردم آگاهانه سخنان رسانه‌ها را می‌پذیرند.
,
 
,
امام جمعه ابهر ادامه داد: در صورتی که اهل سخن، منبری‌ها و خبرنگاران راست گفتار باشند، می‌توانند اعتماد مردم را جلب کنند در غیر اینصورت مردم به چنین رسانه‌هایی اعتماد نمی‌کنند.
,
 
,
حجت‌الاسلام رحیمی بیان داشت: طبق روایت امام جواد (ع) و آیات متعدد در قرآن کریم اگر روزنامه‌ها، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی صادقانه با مردم برخورد کنند مردم حرف آنها را پذیرفته و فضای جامعه به مدینه فاضله تبدیل می‌شود.
,
 
,
وی برضرورت مواظبت از قلم به دستان و رسانه در گفتار حق تاکید کرد و گفت: تاکید امام جواد(ع) مخابره اخبار درست به مردم است.
,
 
,
کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به نامه امام رضا (ع) به امام جواد (ع) گفت: امام رضا (ع) در این نامه از آن حضرت خواست تا در هنگام سوار شدن بر مرکب از در بزرگ ورود و خروج کند و اگر در مسیر حرکت خود نیازمندی و سائلی از او درخواستی کرد برآورده کند.
,
 
,
امام جمعه ابهر یکی از ویژگی‌های بارز و برجسته امام جواد (ع) را بخشش و کمک به نیازمندان عنوان کرد و گفت: ضروری است در آستانه عید نوروز و برگزاری جشن عاطفه‌ها با مدد از سیره امام جواد (ع) به نیازمندان واقعی جامعه کمک کنیم.
,
 
,
حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه برگزاری جشن عاقله ضرورت امروز جامعه است تا فقر در جامعه ریشه کن شود، گفت: جشن عاطفه‌ها فرصتی برای کمک به نیازمندان واقعی است اما این کمک‌ها باید عاقلانه باشد.
,
 
,
وی توجه به سیره امام جواد (ع) را در کمک به نیازمندان جامعه موجب ریشه کنی فقر و کاهش بیکاری عنوان کرد و گفت: همانگونه که امام جواد (ع) می‌بخشید و به فقرا کمک می‌کرد باید گرفتاری گرفتاران را در جامعه حل کنیم.
,
 
,
کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به نقلی از حاکم سجستان در اولین سال خلافت معتصم عباسی، گفت: وی می‌گوید روزی بر سر سفره طعام با حضور عده‌ای از رجال خلیفه نشسته بودیم، یکی از افراد حاضر به امام جواد (ع) گفت:" فدایت شوم والی ما کسی است که شما را دوست دارد و من مالیات و عوارض بدهکارم اگر صلاح می‌دانید نامه‌ای بنویسید و درخواست عفو مالیات نمایید"، حضرت در نامه‌ای نوشت کسی از من درخواستی دارد که می‌گوید تو از ما به نیکی یاد می‌کنی، اگر می‌توانی به این مرد کمک کن.
,
 
,
امام جمعه ابهر ادامه داد: زمانی که والی آن شهر این قصه را شنید به پیشواز آن مرد رفت و گفت: من بدهکاری تو را تا زمانی که در چنین حالی قرار داری می‌پردازم.
,
 
,
حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه سیره امام جواد (ع) دستاویز محکمی برای کمک به نیازمندان و گرفتاران جامعه است، گفت: ضروری است مسئولان از راه‌های قانونی و با توجه به سیره این امام همام دست نیازمندان جامعه را گرفته و مشکلات آنان را حل کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر گفت: سیره امام جواد (ع) دستاویز محکمی برای کمک به نیازمندان و گرفتاران جامعه محسوب می‌شود.