مهندسان زنجانی طرح اقدام ملی مسکن را با تخفیف ۵۰ درصد اجرا می‌کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حسن مجتبی‌زاده امشب در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن روز مهندس اظهار داشت: مهندسی در کشورمان، تاریخ چند هزار ساله دارد و مهندسان در هر دوره‌ای با توجه به مقتضیات و شرایط روز، تاثیرگذار بوده‌اند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر نیز افتخاراتی که مهندسان ایرانی در جنگ تحمیلی، خلق کردند جزء شاهکارهای مهندسی جنگ بود که احداث پل بعثت، نمونه‌ای از این افتخارات است. 

,

مجتبی‌زاده گفت: با بررسی اتفاقاتی که در فاصله زمانی ۲ زلزله رودبار و سرپل‌ذهاب افتاد، مشاهده می‌شود که خسارت‌های جانی و مالی زلزله سرپل‌ذهاب، کمتر بود علی‌رغم اینکه زلزله سرپل‌ذهاب در بعضی مناطق، شدیدتر هم بود. 

,

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان تصریح کرد: این اتفاقات و کاهش تلفات را مهندسان ایرانی خلق کرده‌اند هر چند باید تلاش کنیم و تلاش هم می‌کنیم که وضعیت، بهتر از امروز شده و خسارت‌ها به حداقل برسد. 

,

وی با بیان اینکه مهندسان، جزء دلسوزترین، وظیفه‌شناس‌ترین و مسئولیت‌پذیرترین اقشار جامعه هستند، اظهار داشت: مهندسان در تمام برهه‌ها به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده و در صفوف اول بوده‌اند. 

,

مجتبی‌زاده خاطرنشان کرد: مهندسان در طرح اقدام ملی مسکن از جان، مایه گذاشته و با تخفیف ۵۰ درصدی کار می‌کنند که در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی است. 

,

وی با بیان اینکه مهندسان در بحث‌های خیّری نیز گوی سبقت را ربوده و پیشقدم هستند، گفت: مهندسان، پروژه‌‌های رایگان یا با تخفیف برای مساجد و خیریه‌ها انجام‌ می‌دهند که این نشان می‌دهد فرهنگ‌ مهندسی در ایران، فرهنگ غنی است و خود  را در کنار مردم می‌بینند. 

,

مجتبی‌زاده با اشاره به حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در زنجان به مناسبت روز مهندس (۵ اسفند) گفت: یکی از اتفاقات مهمی که در این سفر، رخ خواهد داد این است که ایشان به نمایندگی از جامعه مهندسان ایرانی ضمن تجلیل از رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی و کادر بهداشت و درمان استان زنجان، تجهیزاتی که توسط اعضا و از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان تامین شده را به دانشگاه اهدا می‌کنند.

,

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، ارزش این تجهیزات را یک و نیم میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: این تجهیزات شامل ۳ دستگاه الکتروکاردیوگراف (نوار قلب) و ۲ دستگاه مانیتور علائم حیاتی است که هر 2 در بیماری کرونا کاربرد دارد.

,

وی با اشاره به چالش‌های مهندسان گفت: مهندسان طبق تفاهمنامه قبلی، حق بیمه تامین اجتماعی خود را به صورت خویش‌فرمایی و با مبلغ بالا پرداخت می‌کردند اما با تلاش همکاران در شورای مرکزی این مشکل حل خواهد شد و با اصلاحیه قانون که در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسیده و به صحن علنی خواهد آمد که در صورت تصویب آن، افراد دارای پروانه از وزارت راه و شهرسازی مشمول بیمه تامین اجتماعی با مبلغ پایین خواهند بود. 

,

مجتبی‌زاده با بیان اینکه صنعت ساختمان با مشکلاتی روبه‌رو است، خاطرنشان کرد: عمده‌ترین مشکل، دخالت افراد فاقد صلاحیت در امر ساخت و ساز است.

,

وی افزود: با توجه به اینکه مهندسان به لحاظ مالی نیز جزء اقشار ضعیف هستند به‌ویژه در بحث اجرا باید تلاش بر این باشد که افراد فاقد صلاحیت در ساخت و ساز دخالت نکنند که این موضوع در قانون هم آمده است.

,

مجتبی‌زاده با اشاره به تجربه خوب در مجریان گاز که فقط افراد دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند، گفت: تلاش می‌کنیم این امر در تمام حوزه‌ها تحقق یابد که در این صورت، تحول عظیمی در بحث تخصصی ساختمان خواهیم داشت و مهندسان نیز در صورت وجود مشکل، پاسخگو خواهند بود. 

,

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان در خصوص تعرفه خدمات نظام مهندسی، اظهار داشت: تعرفه‌های سال جاری طی ۲ مرحله در ماه‌های فروردین و خرداد، ابلاغ شده که در خرداد ۵ درصد افزایش یافته بود اما در استان زنجان ملاک همان فروردین است و تعرفه فروردین ماه را اجرا می کنیم

,

انتهای پیام/

]
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با بیان اینکه مهندسان در ایفای مسئولیت اجتماعی خود پیشقدم هستند، گفت: تجهیزات بیمارستانی به ارزش ۱.۵ میلیارد ریال که توسط اعضای این سازمان تامین شده همزمان با روز مهندس (۵اسفندماه) به دانشگاه علوم پزشکی این استان اهدا می‌شود.