اولین صندوق منطقه‌ای حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور در سیستان راه‌اندازی شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، صبح امروز مراسم افتتاح صندوق منطقه ای حمایت از توسعه بخش کشاورزی سیستان در محل فرمانداری زابل و با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداران و مدیران جهادکشاورزی شهرستان حوزه سیستان وجمعی از مسئولین دستگاهای اجرایی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

جانعلی بهزاد نسب، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در مراسم افتتاح این صندوق گفت: صندوق منطقه ای سیستان، بر اساس ماده ١٢ قانون تشکیل وزارت جهادکشاورزی با سرمایه اولیه بالغ بر ١١٠ میلیارد ریال و با مشارکت ۵١ درصدی بهره برداران شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز  و ۴٩ درصدی وزارت جهادکشاورزی در سیستان راه اندازی شد.

وی هدف اصلی صندوق ها را حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی برشمرد و افزود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و هدفمند از دیگر اهداف این صندوق ها است.

بهزاد نسب بیان کرد: صندوق منطقه ای سیستان می‌تواند عمل منابع تجمیع نهاده های حمایتی به منظور توزیع صحیح، اصولی واقتصادی برای حوزه‌های کشاورزی و اشتغال باشد.

وی تاکید کرد: ورود صندوق ها به عرصه بازرگانی باید مبتنی بر زنجیره ها و کشاورزی قراردادی باشد.

محمد علی نیکبخت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این نشست با اشاره به توانمندی های بخش کشاورزی استان گفت: استعداد کشاورزی استان در حوزه شیلات و آبزیان و دامپروری بی نظیر است و سیستان و بلوچستان در تأمین گوشت کشور می‌تواند برزیل دنیا شود.

وی اذعان کرد: سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان را به ١٠٠٠ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت و بزودی صندوق منطقه ای چابهار نیز راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
با هدف حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان، اولین صندوق منطقه ای حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور در سیستان راه اندازی شد.