۱۱۲ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در کشور شناسایی شدند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا رییسی درباره وضعیت شیوع ویروس جهش یافته کرونا در کشور افزود: ۱۳ مورد جدید ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در کشور شناسایی شده که پنج مورد در تهران، هفت مورد در هرمزگان، یک مورد در آذربایجان غربی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی بیان کرد: باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که علائم ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا همانند قبل است، اما میزان سرایت پذیری و بیماری زایی ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی بیشتر است.
,
 
,
معاون بهداشت وزیر بهداشت اظهار کرد: شواهد حاکی از این است که ویروس جهش یافته کرونا در سطح کشور در حال چرخش است و اگر کوچک‌ترین غفلتی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود، می‌تواند دامان هر شهر یا یک استان یا کل کشور را بگیرد و میزان بیماری بالاتر برود. بنابراین حتما نیاز است که پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنیم.
,
 
,
ویروس جهش یافته کرونا اوایل بهمن سال جاری در انگلیس مشاهده شد و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۶ بهمن ماه از شناسایی اولین مورد ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در ایران خبر داد.
,
 
,
وی همچنین ۲۵ بهمن ماه با بیان اینکه ویروس کرونای انگلیسی در کشور چرخیده است، گفت: ‌روزهای سختی در انتظار ما بوده و باید خود را آماده کنیم.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
منبع: ایرنا
]
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از شناسایی ۱۱۲ مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا در کشور خبر داد و گفت: تاکنون هشت نفر در کشور به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.